تاریخ : 1399,دوشنبه 21 مهر22:19
کد خبر : 373077 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

توان آمریکا برای آسیب‌رسانی به ایران کاهش می‌یابد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: آمریکا در آستانه تحولات بزرگی است و این تحولات باعث خواهد شد که توان آمریکا برای آسیب‌رساندنِ به ما کاهش یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سید محمد مرندی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل بین المللی ، درباره بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تبدیل فشار حداکثری آمریکا به «روسیاهی» حداکثری و پشیمانی آن‌ها در آینده با مقاومت و ایستادگی، بیان کرد: درست است که تحریم‌ها فشار سنگینی به مردم وارد کرده و هدف آمریکا از این‌کار، کشتن مردم، ایجاد مشکل شغلی، ضربه به درآمد آن‌ها، ایجاد کمبودهای دارو و دیگر نیازهای زندگی روزمره مردم است ولی دولت آمریکا بعد از این‌مدت دیده که تأثیرگذاریِ آن بر ملت ایران محدودتر از چیزی بود که توقع داشت.

توان آمریکا برای آسیب‌رسانی به ایران کاهش می‌یابد

وی افزود: آن‌ها تصور می‌کردند کشور ظرف چندماه به بن‌بست می‌رسد که این‌طور نشد؛ آمریکایی‌ها از طرف دیگر به سوی بحران عظیم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هویتی پیش می‌روند و بزودی انتخابات پرتنشی خواهند شد.

این کارشناس مسائل بین المللی در ادامه گفت: آمریکا به سوی بحران اقتصادی پیش می‌رود که می‌تواند از بحران سال 1929 که حدود 100 پیش بود، خیلی بدتر باشد.

مرندی با بیان اینکه در این شرایط زمان به نفع ملت ایران است، تصریح کرد: آمریکا در آستانه تحولات بزرگی است و این تحولات باعث خواهد شد که توان آمریکا برای آسیب‌رساندنِ به ما کاهش یابد. از طرف دیگر، آسیب‌پذیری متحدین آمریکا در این وضعیت به‌شدت افزایش می‌یابد و خصومت‌شان علیه مردم ایران می‌تواند عملاً یک اشتباهِ بسیار پشیمان‌کننده باشد.

وی ادامه داد: احتمالا با روند فعلی و بی‌ثباتی در کشورهای منطقه، مانند عربستان که به بن‌بست مالی و نظامی می‌رسند، احتمالا خواهند دید که به‌زودی نیازشان به ایران افزایش می‌یابد ولی آن زمان ایران هیچ‌گونه همکاری نخواهد کرد.