تاریخ : 1399,سه شنبه 22 مهر13:31
کد خبر : 373108 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

هشدار فرماندار کرج؛ وضعیت بسیار نگران کننده است

فرماندار کرج با بیان اینکه موج سوم شیوع کرونما بسیار خطرناک است و بیماری پیر و جوان نمی‌شناسد، گفت: ظرفیت مراکز درمانی در حال پر شدن است و نقاهتگاه‌ها را تجهیز کرده ایم تا در صورت ادامه روند از نقاهتگاه‌ها استفاده کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، غفور قاسم پور، فرماندار کرج، با بیان اینکه شروع پیک سوم شیوع کرونا در البرز بسیار شدیدتر از دو پیک قبلی بوده است، گفت: از عموم مردم خواستاریم تا جایی که ممکن است در خانه‌های خود بمانند و در صورت ضرورت حضور در اجتماع نیز پوشش ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

هشدار فرماندار کرج؛ وضعیت بسیار نگران کننده است

وی با بیان اینکه کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد و در موج سوم آمار مرگ و میرناشی از اوج گیری بیماری شیب صعودی داشته است، تصریح کرد:  جان انسان‌ها در خطر است و از دست دادن روزانه بسیاری از همشهریان و هموطنان موضوع جدی است که نباید آن را ساده انگاشت. 

فرماندار کرج ضمن عرض خداقوت به کادر درمان و تسلیت به خانواده‌هایی که بر اثر کرونا عزیز خود را از دست داده اند، ادامه داد: لازم است سفر و دید و بازدید ممنوع باشد، بسیاری از خانواده‌ها در هفته‌های اخیر عزیزان خود را از دست داده اند.

وی یادآور شد: ظرفیت مراکز درمانی تکمیل شده است و در شرایط فعلی مجبور به فعال کردن نقاهتگاه‌ها هستیم لذا از شهروندان استدعا می نماییم هر گونه دید و بازدید، مسافرت و خریدهای غیر ضروری را لغو و تعطیل کرده آن را به زمان دیگری موکول نمایند.

قاسم پور افزود: سلامتی بالاترین موهبتی است که آن را بیمارانی که این روزها در گوشه بیمارستان با کرونا دست و پنجه نرم می کنند بر آن واقف هستند، بنابراین از مردم می خواهیم که در مقابله با این بیماری، رفتار اجتماعی اگاهانه تری داشته باشند و مسؤولان را در  شکست موج سوم این بیماری شوم یاری دهند.

معاون استاندار در ادامه نیز از تشدید نظارت و پایش صنوف و نانوایی ها خبر داد و افزود: تیم هایی از بازرسان در دستگاه‌های مختلف فعال شده اند و با نظارت ویژه ای روند اجرای دستور العمل‌های بهداشتی را بررسی می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه بی‌توجهی برابر قانون برخورد جدی با خاطیان قوانین کرونایی برخورد می‌شود.

فرماندار کرج در پایان از مردم  و اصناف نیز خواست تا همانند پیک اول شیوع کرونا برای حفظ جان خود و هموطنان از ضوابط بهداشتی تبعیت کنند تا شاهد کاهش سطح ابتلا و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری باشیم.