تاریخ : 1399,چهارشنبه 23 مهر12:59
کد خبر : 373214 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

درخواست یک فعال دانشجویی از مجلس و قوه قضاییه

یک فعال دانشجویی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات اقتصادی به مسیر اشتباهی دل بست، ادامه داد: دولت برای حل مشکلات راه مذاکره را پیش گرفت، اما هر وقت به آمریکا روی خوش نشان داد فشار و تحریم‌ها بیشتر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیر چاوشی فعال دانشجویی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: دولت یازدهم و دوازدهم از ابتدا با شعار تدبیر و امید روی کار آمد ولی به جای اینکه با تدبیر و امید برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کند در چهار سال نخست خود، همه تقصیر و مشکلات را گردن دولت قبل انداخت اما از وضعیتی که دولت‌های کارگزاران و اصلاحات پایه گذاری کرده بودند، چیزی نگفت.

وی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات اقتصادی به مسیر نادرستی دل بست، ادامه داد: دولت در ادامه راه برای حل مشکلات راه مذاکره را پیش گرفت، اما هر وقت به آمریکا روی خوش نشان داد نه تنها آمریکا کوتاه نیامد بلکه فشار و تحریم‌ها را بیشتر کرد تا نهایت امروز می‌بینیم برجامی که سال‌ها برایش هزینه شد نه تنها سودی برای ما نداشت بلکه ضرر هم داشت.

وی در ادامه ضمن  درخواست از مجلس و قوه قضائیه برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، گفت: قبل از هر چیزی برای تحقق اهداف انقلاب، مجلس باید انقلابی عمل کند و با ارزیابی قوانین و تبصره ها و بازنگری آنها به گونه ای تدبیر کند تا بتواند جلوی اختلاس های خورد تا کلان را بگیرد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: نمانیدگان مجلس باید در کمیسیونهایی که در مجلس وجود دارد بر نحوه تاثیرات قوانین در جامعه و اصلاح آن نظارت داشته باشند و با استفاده از دو بُعد نظارت و قانونگذاری راه تخلف را برای مفسدان اقتصادی ببندد.

وی گفت: قوه قضاییه انقلابی هم که همیشه به دنبال ایجاد عدالت بوده باید بر اجرای قوانینی که توسط مجلس تصویب شده نظارت کند. همچنین باید با قدرت با دانه ریزها و درشتهایی که در کشور اختلاس و فساد می کنند برخورد کند. قوه قضاییه یکی از ارکانی است که مردم با بودن آن دلگرم هستند و باید این دلگرمی روز به روز بیشتر شود.