تاریخ : 1399,پنجشنبه 24 مهر14:11
کد خبر : 373351 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رشد فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها در بستر فضای مجازی

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت:علیرغم شرایط کرونایی کشور برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های دین و قرآنی دانشگاه‌ها در بستر مجازی رشد داشته که این نشان از اهتمام دانشگاهیان به برنامه‌های فرهنگی مذهبی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، به نقل ازمعاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای سیاستگذاری سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ها که با حضور نحوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان، عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از مدیران و کارشناسان وزارت علوم و دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تقدیر از برنامه ریزی مناسب جشنواره عنوان کرد: آنچه که امروزه مهم است این است که فرهنگ قرآن و عترت باید در تمامی سطوح جامعه و تمام مراکز آموزش عالی گسترش داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: خوشبختانه علیرغم شرایط کرونایی کشور برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های دین و قرآنی دانشگاه‌ها در بستر مجازی رشد داشته که این نشان از اهتمام دانشگاهیان به برنامه‌های فرهنگی مذهبی است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره با اشاره به برنامه ریزی مرحله سراسری سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، افزود: جشنواره‌های دینی و قرآنی باید تلاش کنند که دایره مخاطبان خود را گسترده نمایند، از طریق این جشنواره ها، دانشجویان رشته‌های مختلف باید با قرآن پیوند برقرار نمایند و اگر این جشنواره‌ها بتوانند دانشجویان زیادی را جذب کنند، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی حل می‌شود.

غفاری ضمن بیان همراهی همه دستگاه‌های دانشگاهی در برنامه‌های مذهبی، افزودند: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اهتمام ویژه‌ای به اعتلای فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها دارد و برگزاری جشنواره قرآن و عترت یا این سابقه موید این موضوع است.

در ادامه جلسه مدیران و کارشناسان وزارت علوم و دانشگاه صنعتی اصفهان گزارشی از نحوه برگزاری مرحله سراسری سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور را ارائه دادند.

لازم به ذکر است اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان در هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار می‌گردد.