تاریخ : 1399,پنجشنبه 24 مهر19:39
کد خبر : 373376 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های روسیه

همانطور که می‌دانید رشته حقوق یکی از رشته‌های پرتقاضا در بین دانشجویان بوده که تحصیل در روسیه بیش از سایر کشورها مدنظر آنها است، چرا که وجود دانشگاه‌های معتبر و با کلاس دانش بالا همیشه یکی از اولویت‌های دانشجویان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» احتمالاً بورسیه تحصیلی در روسیه با کمک تیم تخصصی روس دانش یکی از رویاهای شما نیز باشد. با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است، بسیاری از دانشجویان علاقمند به حضور در آنها بوده و خواهان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌هایی همچون معماری، کامپیوتر و حقوق هستند. ما در این مقاله می‌خواهیم در خصوص تحصیل در بعضی از رشته‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های روسیه صحبت کنیم.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های روسیه

تحصیل رشته معماری در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

به طور قطع از جمله رشته‌های بسیار محبوب برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه رشته معماری است. با توجه به اینکه این رشته در سرتاسر جهان علاقمندان زیادی دارد، بسیاری از آنها تلاش خود را برای حضور در بهترین دانشگاه‌های جهان به جهت تحصیل بکار می‌گیرند که خیل عظیمی از این دانشجویان خواهان ادامه تحصیل در روسیه هستند.

گفتنی است که دو عامل بسیار مهم نقش بسزایی در تحصیل در رشته معماری در روسیه دارد. ابتدا اینکه سطح و کیفیت کلاس‌ها و به صورت کلی همه جوانب تحصیل در این کشور بسیار بالا بوده که کمتر دانشجویی حاضر می‌شود از چنین فرصتی دست بکشد و مورد بعدی معماری بسیار ارزشمند روسیه و تاثیر آن بر کیفیت تدریس دوره تحصیلی معماری در روسیه است.؛ چرا که در روسیه و به خصوص شهر مسکو، انواع سبک‌های معماری فاخر و انواع بناهای ارزشمند معماری یافت می‌شود.

همچنین وب‌سایت روس دانش وجود امکانات رفاهی برای تمامی دانشجویان دانشگاه‌های روسیه را یکی دیگر از عواملی می‌داند که دانشجویان سراسر کشور را علاقمند به تحصیل در این کشور نشان می‌دهد.

در مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری در روسیه، دانشجویان این امکان را دارند تا از دو زبان روسی یا انگلیسی برای تحصیل استفاده کنند. در واقع این امکان برای راحت‌تر بودن دانشجویان خارج از کشور تعیین شده است. با این حال دانشجویان باید مدرک زبان روسی را نیز از دانشگاه مدنظر کسب کرده و تسلیم دانشگاه کنند تا بتوانند از هر یک از زبان‌ها به دلخواه استفاده نمایند.

ناگفته نماند که هزینه‌های تحصیل در رشته معماری مقطع کارشناسی ارشد در روسیه چیزی مابین 150 تا 190 روبل است که تقریباً در حدود سه هزار دلار در سال تخمین زده می‌شود.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های روسیه

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد کامپیوتر در روسیه

روس دانش یکی از اهداف خود را ارائه خدمات به دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته کامپیوتر در روسیه معرفی کرده است. با توجه به اینکه این رشته از جمله رشته‌های پرطرفدار در جهان است، دانشجویان در سراسر دنیا علاقمند به حضور در یکی از دانشگاه‌های با کیفیت روسیه هستند.

در مقطع کارشناسی ارشد کامپیوتر شاخه‌های بی‌شماری مانند نرم فزار، معماری کامپیوتر، هوش مصنوعی و الگوریتم و محاسبات وجود دارد که هر یک از دانشجویان می‌توانند بر اساس شرایط خود آن را برای ادامه تحصیل در روسیه انتخاب کنند.

از جمله دانشگاه‌های روسیه که می‌توان در آن به ادامه‌ی تحصیل در رشته کامپیوتر پرداخت، می‌توان به دانشگاه MEPHI، دانشگاه سامارا، دانشگاه پیلی تکنیک پیتر کبیر و غیره اشاره کرد. گفتنی است که کسب مدرک زبان روسی برای تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه‌های روسیه یکی از موارد الزامی پذیرش در این‌گونه از دانشگاه‌ها بوده که هر دانشجو باید مراحل آن را با موفقیت طی کند.

از لحاظ هزینه‌های تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه‌های روسیه برای مقطع کارشناسی ارشد باید عرض کنیم که به طور سالیانه چیزی بین دو هزار تا هفت هزار دلار است که مبلغ بالایی نخواهد بود. در کنار این هزینه‌ها، آموزش زبان روسی نیز دارای هزینه‌ی جداگانه‌ای است که سالیانه دو هزار دلار خواهد بود.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های روسیه

تحصیل رشته حقوق در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

بسیاری از افراد خواهان ادامه تحصیل در مقطع ارشد در رشته حقوق در روسیه هستند که روس دانش برای این دسته از دانشجویان نیز امکاناتی را فراهم کرده است تا از شانس بیشتری برای حضور در یکی از دانشگاه‌های معروف روسیه برای آنها فراهم شود. این در حالی است که تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه در هر یک از رشته‌های دانشگاهی مستلزم فراهم کردن یک‌سری شرایط است که دانشجویان باید آن را به طور کامل انجام دهند.

همانطور که می‌دانید رشته حقوق یکی از رشته‌های پرتقاضا در بین دانشجویان بوده که تحصیل در روسیه بیش از سایر کشورها مدنظر آنها است، چرا که وجود دانشگاه‌های معتبر و با کلاس دانش بالا همیشه یکی از اولویت‌های دانشجویان است. از جمله دانشگاه‌هایی که در مقطع ارشد می‌توان در آن به کسب مدرک امیدوار بود، می‌توان به دانشگاه‌های معتبر زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه مسکو؛ که از جمله دانشگاه‌های دولتی کشور روسیه محسوب می‌شود که در آن رشته‌های مختلفی از جمله حقوق پشتیبانی می‌شود.
  • دانشگاه اورال؛ که از جمله دانشگاه‌های برتر روسیه بوده و رشته‌ها مختلفی را ساپورت می‌کند.
  • دانشگاه ایرکوتسک؛ که در آن حداقل 52 رشته تخصصی مانند حقوق وجود دارد.

از جمله الزامات مهم برای ورود به دانشگاه‌های روسیه جهت تحصیل کارشناسی ارشد، بخصوص در رشته حقوق، می‌توان به اتمام دوره‌ی تحصیلی دبیرستان اشاره کرد. ناگفته نماند که دانش‌آموزان نیازی به گذراندن دوره کارشناسی برای ادامه تحصیل در رشته حقوق دانشگاه‌های روسیه را ندارند.

طبیعتاً تحصیل در رشته‌های تخصصی در کشور روسیه، با هزینه‌هایی همراه خواهد بود که بسته به رشته‌ی انتخابی‌تان متفاوت خواهد بود. با این حال برای اینکه هزینه‌های خود را برای تحصیل رشته حقوق در روسیه تخمین زده باشیم، باید بگوییم که حداقل هزینه‌ای که در این رشته باید انجام دهید، 399 هزار روبل در هر سال است که به دلار تقریباً چیزی در حدود پنج هزار خواهد بود.

سخن آخر

با تمامی این تفاسیر تیم تخصصی روس دانش (rusdanesh.com) شرایطی را برای دانشجویان فراهم کرده است تا راحت‌تر بتوانید در رشته دلخواه خود در یکی از دانشگاه‌های روسیه به تحصیل بپردازید. در نظر داشته باشید که اگر چنین قصدی دارید، کافی است که به سایت روس دانش مراجعه کرده و با استفاده از راه‌های ارتباطی که وجود دارد، با پشتیبان‌های ما در ارتباط باشید.

در نظر بگیرید که تیم تخصصی ما سال‌هاست که در این زمینه مشغول به فعالیت است و باعث افتخار ماست که تا به این لحظه توانسته‌ایم  گروه زیادی از دانشجویان را برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف در مقطع ارشد روانه‌ی روسیه کنیم. معتقدیم که اگر هر یک از شما چنین تصمیمی برای زندگی خود گرفته باشید، تمامی سعی خودمان را برای به نتیجه رسیدن این امر خواهیم کرد.

راه های ارتباطی با موسسه اعزام دانشجو به روسیه روس دانش

www.rusdanesh.com

study@rusdanesh.com

0079119831901


کد خبرنگار : 16