تاریخ : 1399,جمعه 25 مهر18:15
کد خبر : 373419 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

همزمان با آغاز مصاحبه و گزینش متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان؛

نشست مطالبه‌‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان با مسئولین آموزش و پرورش

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان بنا بر رسالت خود در مطالبه گری و ترویج گفتمان دولت اسلامی جلسه ای با مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان اصفهان داشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدای این جلسه مسولین بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر به تشریح جایگاه و اهمیت شغل شریف معلمی و جایگاه حساس و راهبردی گزینش در سالم سازی و ارتقا این شغل رفیع پرداختند، که وظیفه خطیر دفاع و حراست از دستگاه عظیم تعلیم و تربیت کشور باید به دست این مجاهدان رقم بخورد.

در مطالبات بسیج دانشجویی از مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش اصفهان جناب آقای ولی الله بهرامیان به صحبت های مقام معظم رهبری در مورد این مسئله اشاره شد: که برای تحقق منطق و هدف انسان‌سازی، آموزش و پرورش به عنوان لشکر عظیم فرهنگی نیازمند زیر بنای مستحکم و تحول بنیادی است، که متأسفانه روند گزینش دانشگاه فرهنگیان مقدار زیادی در این چند ساله بی کیفیت شده است و این امر با توجیه مسولین کلان آموزش و پرورش و بحران کمبود معلم منطقاً جمع نمی شود و دلیلی مناسب نیست که بگذاریم هر نوع تفکر منحرفی حرکت و سیر تمدنی انقلاب اسلامی را به انحطاط بکشاند و در آینده ای نه چندان دور دل های پاک فرزندان این جامعه به دست انسان های منحرف و ضد انقلاب خدشه دار شود.

اهم مطالبات بسیج با عنایت به رسالت عظیم معلمی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها ورودی وزارت آموزش و پروش بر دو محور کلی گزینش یعنی قبل از ورود داوطلبین به دانشگاه فرهنگیان و پس از ورود تقیسم شد.

در بخش پیش از ورود، لزوم نظارت چند برابری گزینش بر ورود نیروهای انقلابی و متدین که زمینه ساز حیات طیبه و تربیت نسل تراز انقلابی باشد و در بحث بعد از ورود داوطلبین به دانشگاه لزوم نظارت مستمر بر شاخص های سلامت اعتقادی و اخلاقی می باشد.

از دیگر محورهای جلسه‌ مطالبه گری از مدیر هسته ‌گزینش آموزش و پرورش:

١. توجه ویژه به انتخاب مصاحبه کنندگان و تقویت مبانی فکری و اندیشه اسلامی مصاحبه گران آموزش و پرورش و برگزاری دوره های مستمر جهت آشنایی مسولین این امر با مسائل و شبهات جدید جهان اسلام
٢. رشد مهارتی مصاحبه گران و پرهیز از پرسش سوال های بی فایده و سخت فقهی و اعتقادی
٣. توجه به جلوگیری از ورود افرادی به دانشگاه فرهنگیان که با فرهنگ ایرانی_اسلامی و انقلاب اسلامی ایران ضدیت دارند.
۴. بررسی دقیق دینی، اخلاقی و سیاسی داوطلبان و تاثیر ارزش ها بر فرآیند زندگی افراد
۵. تلاش جدی جهت به کار بردن تعداد بیشتر نیروهای محقق میدانی و محلی در نقاط مختلف استان و اعلام آمادگی بسیج دانشجویی برای کمک به امر گزینش
۶. همکاری بیشتر با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و حراست دانشگاه فرهنگیان جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانشگاه فرهنگیان


کد خبرنگار : 38