تاریخ : 1399,چهارشنبه 30 مهر13:20
کد خبر : 373875 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ابتکار عمل مقاومت فلسطین، گانتس را مضحکه رسانه‌ها کرد

ادعای گانتس ساعاتی بیشتر دوام نیاورد و شلیک‌های مقاومت او را مضحکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، با وجود آنکه صهیونیست­ها مدعی ایجاد بازدارندگی و در اختیار داشتن ابتکار عمل در خصوص نوار غزه هستند اما واقعیت­های میدانی غیر از این را حکایت می کنند و هر از چندگاهی مقاومت فلسطین با نشان دادن ابتکارات خود، دروغگویی صهیونیست­ها را آشکار می­ کند.

ابتکار عمل مقاومت فلسطین، گانتس را مضحکه رسانه‌ها کرد

روز سه­ شنبه، بنی­ گانتس، وزیر جنگ رژیم­ صهیونیستی به همراه آویوکوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم در دیداری که از شهرک ­های صهیونیست­ نشین اطراف نوار غزه داشتند با نمایندگان شوراهای شهرک­های نامبرده دیداری کردند. در این دیدار بنی­ گانتس به عنوان وزیر جنگ به نمایندگان شهرک­نشینان اعلام کرد: ارتش در راستای حمایت از ساکنان شهرک­های اطراف نوار غزه و حفظ امنیت آنها حرکت می­ کند.

اقدام هوشیارانه مقاومت فلسطین

هنوز ساعاتی از این اظهارات بنی ­گانتس و حضور وی و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم ­صهیونیستی در منطقه غزه نگذشته بود که موشکی از نوار غزه به سوی شهرک­های اطراف نوار غزه شلیک شد. اگرچه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد موشک شلیک شده توسط سامانه دفاع موشکی مستقر در شهرک­ها شکار شده است اما نه صحت ادعای ارتش رژیم ­صهیونیستی مشخص شد و نه گانتس توانست از شمشیر رسانه­ های رژیم  در امان بماند. شاید همین امر موجب شد که ارتش رژیم ­صهیونیستی چند نقطه را در شهر غزه هدف حمله موشکی قرار داده، مدعی شود نقاط هدف قرار گرفته اهدافی از مقاومت را در خود داشته­ که توسط ارتش رژیم ­صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

پس از شلیک موشک از نوار غزه ، موجی از انتقادات آمیخته با تمسخر به سمت بنی ­گانتس روانه شد. آلموگ بوکر، خبرنگار نظامی شبکه13 عبری در این راستا نوشت: به نظر می­ رسد گانتس مقصودش این است که ساکنان شهرک­های اطراف نوار غزه در پناهگاه­ها با آرامش بخوابند. همچنین «ماندی رِزل» خبرنگار رادیو جنوب با تمسخر گفته ­های گانتس گفت: خواب آرام برای ساکنان اطراف غزه مقدور است.

این انتقاد بخشی از انتقادات موجود در جامعه صهیونیست­های فلسطین اشغالی نسبت به وضعیت امنیت در سرزمین­های اشغالی و موشک­های نوار غزه یکی از معضلات ساکنان شهرک­های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه است.

اقدامی برآمده از آمادگی و اشراف اطلاعاتی و عملیاتی

شلیک موشک به سمت شهرک­های صهیونیست­نشین اطراف غزه در زمانی که وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم­صهیونیستی در منطقه حضور دارند و ادعای ایجاد امنیت را برای ساکنان شهرک­های نامبرده بر زبان جاری کرده اند نشان دهنده اشراف اطلاعاتی و عملیاتی گروه  های مقاومت فلسطینی در منطقه دارد. پدیده ه­ای که مورد قبول خود صهیونیستها هم هست اما نمی ­خواهند آن را اذعان کنند.

این نخستین بار نیست که مقاومت با اقدامی به موقع، اشراف اطلاعاتی و عملیاتی خود را به رخ صهیونیست ها می­ کشد. سال گذشته در جریان تبلیغات انتخاباتی بنیامین نتانیاهو بود که در سناریویی مشابه با شلیک چند موشک از نوار غزه، جلسه سخنرانی انتخاباتی نتانیاهو را به تعطیلی کشانده، خود او را مجبور به فرار از منطقه کردند.

شلیک موشکی از سوی نوار غزه در حالی که هنوز ساعاتی از ادعای بالاترین مقام ارتش رژیم ­صهیونیستی نگذشته است نشان می ­دهد صهیونیست­ها در مورد غزه به بن­ بست رسیده ­اند و با وجود ادعای اینکه ابتکار عمل را در خصوص نوار غزه در دست دارند اما دست شان در این منطقه بسته است.

مسئله­ ای که موجب شده آنها دست به دامن قطر و میانجی­گری دیگر برای حل مسئله­ شان شوند. مسئله­ ای که با وجود اهمیت بالا تنها یکی از مشکلات آنها است و آنها مشکلات بزرگ­تری مثل زندانیان در بند مقاومت را نمی­ دانند چگونه مطرح کنند.