تاریخ : 1399,پنجشنبه 01 آبان03:16
کد خبر : 373956 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سفر استانی جای وعده دادن نیست

اصغر سلیمی: سفرهای استانی که از زمان رئیس‌جمهور پیشین باب شد، اگر هدفمند، کارساز و کارشناسانه باشد، ارزشمند است اما اگر در این سفرها با مردم صحبت و به آن‌ها وعده‌هایی داده شود که عملی نباشند، کاری نادرست است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرآنلاین، در زمان احمدی‌نژاد، او به همه مناطق سرکشی می‌کرد و برای مردم توقعاتی ایجاد می‌شد و تصور می کردند چون با رئیس جمهور حرف زده اند یا نامه داده اند پس همه مشکلات حل می شود و همه مسئولان استانی به جزئیات مشکلات اشراف دارند.

معتقدم نباید سفرهای استانی چنین فضایی را برای مردم ایجاد کند. بهتر است که مسئولان اعم از رئیس‌جمهور، وزرا و ... با وعده و وعیدهای غیرعملی وارد استان‌ها نشده و به مردم امید واهی ندهند.

باید با مردم صادق بوده و وعده‌های عملی بدهند تا موجبات ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم را فراهم نکنند. این سفرها باید صورت بگیرد اما نه به آن صورتی که در دوران احمدی‌نژاد وجود داشت.

شرایط کشور و بودجه مشخص است و در اکثر این سفرها به مردم وعده‌های غیرعملیاتی داده می‌شود. سفرهایی که به مناطق مختلف می‌شود باید موجبات عملی شدن وعده‌ها را فراهم کند و همچنین فرماندهان استان‌های مختلف باید روزانه پیگیر مطالبات‌شان بوده و آن‌ها را برای مرکز شرح دهند؛ اما خوب است اگر خود دولت و وزرا پیگیر باشند و خودشان به دنبال سفر به این استان‌ها و رفع مطالبات آن‌ها باشند.

ان‌شاءلله که دیگر در سفرهای استانی به مردم وعده‌های غیرعملیاتی داده نشده و با آن‌ها صادق باشند تا با عقلانیت و صداقت، مشکلات مردم را حل کنند.

* نماینده مردم سمیرم در مجلس