تاریخ : 1399,یکشنبه 04 آبان01:31
کد خبر : 374133 - سرویس خبری : اقتصادی

وضعیت دلار در روزهای آینده؛

ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار ارز

اگر در روند این روزهای دلار کمی دقیق‌تر شویم میتوانیم در محدوده‌ای که در تصویر زیر با خط آبی نشان داده شد یک خط حمایتی دیگر رسم کرد که 3 بار در نقاط 1 و 2 و 3 به آن واکنش نشان داده و بر اساس همین خط حمایتی یک کانال رسم کنیم که کندل ها با برخوردهای خود به آن کانال اعتبار بخشیدند.

به گزارش سرویس اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با بررسی روند دلار در کشورمان میخواهیم بررسی کنیم که چرا روند دلار نوسانی شد و این روزها قیمت ها بالا و پایین می شود در این گزارش میخواهیم به شما از لحاظ تکنیکال نشان دهیم که دلیل این نوسانات چیست و احتمالات موجود را در روزهای آینده بررسی کنیم.

اگر کانال صعودی دلار را از روزهای ابتدای اسفندماه سال گذشته رسم کنیم، مشاهده می شود که یک خط وسط در این کانال  وجود دارد که میتواند باتوجه به اینکه در گذشته نمودار با برخوردهای زیاد با این خط وسط واکنش نشان داد، روی این خط حمایتی حساب خوبی باز کرد و به عنوان یک حمایت قوی برای دلار به حساب بیاید.

دلار - تحلیل تکنیکال


باتوجه به شکل بالا میتوان گفت که روند دلار روزهای سه شنبه 25 شهریور تا یکشنبه 30 شهریور به خوبی در نزدیکی این خط حمایتی حرکت میکرد که در ادامه شاهد این بودیم که وقتی که به سقف کانال صعودی خود نزدیک شد و طی یک واکنش دوباره در روز یکشنبه 13 مهر به این خط حمایتی وسط کانال صعودی برخود کرد با یک واکنش قوی در روز بعد خود را از این خط حمایتی که به صورت خط چین در وسط کانال نمایش داده شده جدا کرده و به سمت سقف کانال صعودی حرکت کند.این برگشت از خط حمایتی وسط به قدری قوی بود که حتی توانست برای چند روزی از سقف کانال صعودی خود عبور کرده و برای مدتی درمحدوده 31 تا 32 هزارتومان نوسان کند.

بعد از این در روزهای اخیر شاهد بودیم که قیمت دلار به یکباره با ریزش زیادی روبه رو شد و هفته گذشته سه شنبه 29 مهر برای چندمین بار این خط وسط شکسته شد و بلافاصله روز بعد با یک واکنش خوب به این خط حمایتی برگشت خورده و تاکنون در نزدیکی این خط وسط نوسان می کند.

میتوان گفت می شود دو احتمال را برای آن پیش بینی کرد یکی اینکه که همانند شکل زیر با برخورد دیگر با خط حمایتی وسط همانند سه هفته پیش یک روند صعودی به خود گرفته و همانند فلش کشیده شده مجدد به سمت سقف کانال حرکت کند.

ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار ارز

و احتمال دیگر اینکه میتواند با عبور از این خط وسط و یک نوسان کوتاه تا کف کانال صعودی خود حرکت کرده و با واکنش به آن مجدد به سمت سقف کانال حرکت صعودی خود را همانند شکل زیر از سر بگیرد.

ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار ارز

حال برای اینکه بفهمیم کدام یک از این دو احتمال بالا درصدی بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد میتوان گفت اگر در روند این روزهای دلار کمی دقیق تر شویم میتوانیم در  محدوده ای که در تصویر زیر با خط آبی نشان داده شد یک خط حمایتی دیگر رسم کرد که 3 بار در نقاط 1 و 2 و 3 به آن واکنش نشان داده و بر اساس همین خط حمایتی یک کانال رسم کنیم که کندل ها با برخوردهای خود به آن کانال اعتبار بخشیدند.

ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار ارز

در دوروز معاملاتی گذشته مشاهده کردیم که با نزدیک شدن به سقف این کانال مجدد برگشت خورده و میتوان انتظار داشت که یک برگشت به کف کانال داشته باشد و سپس با برخورد به آن به سمت سقف حرکت کند.

این احتمالات و تحلیل تکنیکال نمی تواند بی تاثیر از اتفاقات و حوادث سیاسی و اقتصادی داخل و خارج از کشور باشد و در روزهای آینده اتفاقاتی سیاسی رخ خواهد داد که می تواند در هرصورت شوک و استرس زیادی بع بازار دلار وارد کرده و آن را دچار تغییرات قابل توجهی کند.

پس با توجه به اتفاقات سیاسی پیش رو  یک احتمال دیگر که میتوان داد این است که این روزها باوجود اخبار انتخابات ایالات متحده که به گوش میرسد از پیش روی بایدن کاندیدای دموکرات ها در انتخابات آمریکا خبر می دهد. پس ممکن است تا مشخص شدن نتیجه این انتخابات بازار دلار در یک سردرگمی به سر ببرد و با احتمال برنده شدن دموکرات ها در انتخابات آمریکا و ارتباطات این جریان در مسئله مذاکرات دلار روند نزولی پیش بگیرد و حتی کانال صعودی خود را شکسته و همانند شکل زیر در کوتاه مدت به سمت قیمت  23 هزارتومان سقوط کند که این واکنش را میتوان با برنده شدن جمهوری خواه ها و شخص ترامپ برعکس فرض کرد.

ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار ارز

درپایان میتوان گفت که بازار دلار روند نوسانی پر ریسکی را در پیش رو دارد که این روزها سرمایه گذاران برای معامله در این بازار پرریسک تمایل کمتر پیدا کرده و مردم به این سمت حرکت می کنند که میتواند خبر خوبی برای بازارهای موازی همانند بورس باشد و سرمایه گذاران بورس را مقصد مناسب و کم ریسک تری برای سرمایه گذاری بدانند.

گزارش از مسلم خلخال


کد خبرنگار : 91