تاریخ : 1399,یکشنبه 04 آبان15:45
کد خبر : 374166 - سرویس خبری : باشگاه نشریات

نشریه دانشجویی «حوا» منتشر شد +دانلود

ایجاد ساختار های شرم انگارانه برای زنان نه تنها عزت نفس آنها را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه سکوت کردن و پذیرفتن شرایط ظالمانه را نیز نهادینه می کند. به نحوی که آن زن دیگر نمی تواند بفهمد تحت ظلم واقع شده است، زیرا این محدودیت و تبعیض را مناسب جنس و نوع و طبیعت آفرینشش تلقی می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشریه دانشجویی "حوا" به صاحب امتیازی انجمن اسلامی دانشجویان الزهرا(س) عضو اتحادیه تحکیم وحدت، به مدیرمسئولی ام البنین وکیل زاده و سردبیری فاطمه شاملو جانی بیک منتشر شد.

در بخشی از سخن سردبیر این نشریه آمده است:

گذشت زمان به تندی اتفاق می افتد و ما انسانها به سرعت دگرگون می شویم. سبک زندگی تعدد جهان بینی های متفاوت، عقاید و باورهای جدید باعث شکل گیری یک حفره عمیق می شود، آن هم حفرهای به وسعت تاریخ یک نسل شکافی که بین باورهای سنتی و باورهای مدرن می افتد، باعث جدایی نسل های بشر از یکدیگر و شروع جنگهایی جهت کسب حقوق پایمال یا نادیده گرفته شده است. سنت به شدت درصدد انکار مسائل مدرن است، زیرا نمی خواهد بپذیرد که مسائل طرح شده امروز، اولویت حل دارند و مدام بر تداوم کلیشه های جنسیتی اصرار می ورزد و همین طور مدرنیته هم از جهت اثبات کلامش اهمال می کند و این است که جامعه خیال گذر از سنت به مدرن را ندارد و متاسفانه در این بین، قشری که بیش از بقیه قربانی می شود زنان یک جامعه هستند. زنان امروز و سطح دغدغه ها و جنس مشکلاتشان با زنان دیروز تفاوتی فاحش دارد و حتی این تفاوت امروزه بین هر شهر نیز متغیر است.

آنچه بزرگترین مانع زن امروز می باشد، عدم درک از سوی مولفه های قانون گذاری در سطح کلان است. زیرا سیاست مداران خیال می کنند، می توان زن امروز را در بند تربیت های دیروز نهاد. ایجاد ساختار های شرم انگارانه برای زنان نه تنها عزت نفس آنها را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه سکوت کردن و پذیرفتن شرایط ظالمانه را نیز نهادینه می کند. به نحوی که آن زن دیگر نمی تواند بفهمد تحت ظلم واقع شده است، زیرا این محدودیت و تبعیض را مناسب جنس و نوع و طبیعت آفرینشش تلقی می کند.

بنابراین امروزه سخن گفتن از مسائل مختلف زنان، متاسفانه تحت عنوان سیاسی کاری حذف می شوند وعده ای با پیوند دادن خواسته زن ایرانی به سیاست خارجی و ساخت الگوهای دشمن پندارانه، از شنیدن مطالب مختلف سر باز می زنند و یا با مطرح کردن مباحث اهم و مهم، سانسور می کنند. شاید زنان جامعه کم کم باید بلند شوند و یکبار برای همیشه تمام ساختارهای تلقین شده را شکسته و به سردمداران کشور، فریاد بزنند: هیس، زن ها فریاد زدن بلدند.

مطالب بیشتر را در فایل این نشریه ( دانلود ) بخوانید.

نشریه حوا


کد خبرنگار : 91