تاریخ : 1399,دوشنبه 05 آبان14:56
کد خبر : 374213 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تأمین منابع مالی اعمال مدرک دوم فرهنگیان

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت: ایراد شورای نگهبان به تأمین منابع اعمال مدرک دوم فرهنگیان برطرف و بار مالی آن در نظر گرفته شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی گفت:‌ براساس ماده 3 طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش، این وزارتخانه مکلف به اعمال مدرک دوم فرهنگیان شد.

تأمین منابع مالی اعمال مدرک دوم فرهنگیان

وی در تشریح ماده 3 این طرح عنوان کرد: وزارت امور اقتصادی موظف است، در اجرای ماده (78) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی ، مقررات مالی دولت (2) مصوب 4 اسفند سال 93 با اصلاحات و الحاقات بعدی، منابع موضوع ماده مذکور را به صورت سه ماهه از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی مربوط وصول کند و پس از واریز به خزانه و درج در قالب ردیف مشخص در بودجه‌های سنواتی برابر موافقت نامه‌های مربوطه در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

حاجی‌بابایی با اشاره به تبصره این ماده عنوان کرد: براساس تبصره ماده 3 این طرح، وزارت آموزش و پرورش نیز مکلف است نسبت به اعمال مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند بدون رعایت سقف، اقدام کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس افزود: بار مالی این تبصره در سقف اعتبار پیش بینی شده در ردیف 1127500 وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه سال 99 تامین می‌شود و از تاریخ  اول بهمن 99 قابل اجراست.