تاریخ : 1399,دوشنبه 05 آبان15:24
کد خبر : 374220 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

شرکت در مراسم‌ها 75درصد خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شرکت در مراسم‌ها و تجمع‌ها تا 75 درصد خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» فارس از ، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شمار افراد مبتلا به کرونا در هرمزگان 27درصد افزایش یافته است و این زنگ خطری برای هرمزگان در مورد موج سوم شیوع کرونا بشمار می‌رود.

شرکت در مراسم‌ها 75درصد خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

وی افزود: هرگونه بی‌توجهی به این بیماری موجب گسترش آن و حادشدن وضعیت بیماری در جامعه خواهد شد و اثرات هرگونه بی‌توجهی به کرونا را در بخش‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان خواهیم دید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تصریح بر این که شرکت در مراسم‌ها و تجمع‌ها در سطح جامعه تا 75 درصد خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: مردم حتی المقدور مراسم برگزار نکنند و یا به ساده‌ترین شکل ممکن و با کمترین نفرات و در فضای باز برگزار کنند.

به گفته دکتر فرشیدی، شرط ما برای بازگشایی تالارهای عروسی در هرمزگان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده در این زمینه است و اگر رعایت مناسبی را شاهد نباشیم، برخوردهای قانونی انجام خواهیم داد و ضروری است تا تالارها با دفاتر سلامت قرارداد بسته و ناظر گردشگری داشته باشند چرا که در دو مورد از برگزاری مراسم در تالارهای استان، شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها بوده‌ایم که برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.