تاریخ : 1399,شنبه 10 آبان15:15
کد خبر : 374627 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

عملکرد دولت در حوزه زن و خانواده مصداق گفتار درمانی است

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: عمده عملکرد دولت در حوزه زن و خانواده مصداق گفتار درمانی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نوشت: فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، درباره جلسه این فراکسیون با معاون پارلمانی دولت توضیح داد.

عملکرد دولت در حوزه زن و خانواده مصداق گفتار درمانی است

وی درباره جزئیات این نشست گفت: چندی پیش جلسه فراکسیون زنان و خانواده با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شده بود که در آن جلسه نمایندگان انتقاداتی را نسبت به عملکرد معاونت امور زنان مطرح و خانم ابتکار هم توضیحاتی را عنوان کرد. با توجه به این‌که توضیحات معاونت امور زنان قانع‌کننده نبود و همچنان ابهامات و انتقادات فراوانی درباره فعالیت‌های این معاونت در عمل به تکالیف خود ذیل سیاست‌های کلی خانواده، سیاست‌های کلی جمعیت و قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد، این جلسه را برگزار کردیم تا این مباحث به دولت منتقل شده و دولت پاسخ‌گو باشد.

قاسم‌پور ادامه داد: بی‌توجهی به سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت در طراحی شاخص‌های عدالت جنسیتی، عدم انجام وظایف دستگاهی ذیل بند ت ماده ۸۰ که مربوط به زنان سرپرست خانوار می‌شود و بی‌توجهی به تشکیل ستاد ملی زن و خانواده بخشی از مباحث مطرح‌شده توسط اعضای فراکسیون زنان و خانواده بود.

وای افزود: ذیل مواد ۱۰۱ و ۱۰۲ برنامه ششم توسعه، ستاد ملی زن و خانواده مورد اشاره قرار گرفته است. این در حالیست که طی مدت اجرای برنامه ششم، تاکنون صرفاً ۲ جلسه از این ستاد برگزار شده که نشانه بی‌توجهی به این ۲ ماده مهم قانون برنامه ششم و همچنین مغفول‌ماندن جایگاه ستاد ملی زن و خانواده است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با بیان این‌که ما شاهد نوعی تضاد با سیاست‌های کلی در عملکرد معاونت امور زنان هستیم، تشریح کرد: به عقیده اعضای فراکسیون آن‌چه در حال وقوع در معاونت زنان است با مبانی اسلامی و ایرانی ما فاصله دارد و گویی این معاونت در مقابل سیاست‌های کلی نظام قرار گرفته و این امر برای ما جای سوال دارد. تحقق سیاست‌های کلی نظام برای ما مهم است و ما در مجلس برای تحقق آن‌ها از تمام ابزارهای خود بهره خواهیم برد.

وی افزود: متأسفانه در این دولت در موضوع زن و خانواده بیشتر شاهد سیاست گفتاردرمانی هستیم. الان بیش از یک سال است که لایحه تأمین امنیت زنان از قوه قضائیه به معاونت امور زنان رفته و به مجلس نرسیده است. این در حالیست که اهمیت این لایحه برای تمام کارشناسان و فعالان حوزه زنان محرز بوده و می‌تواند بخشی از مسائل زنان را مرتفع سازد.

قاسم‌پور تأکید کرد: امیدواریم معاونت امور زنان از فرصت باقیمانده دولت بهره کافی برده و در چند ماه باقیمانده از دولت به سمت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌ها و تکالیف خود حرکت کند. ما هم در مجلس از ابزارهایی که در اختیار داریم برای این امر استفاده خواهیم کرد.