تاریخ : 1399,دوشنبه 12 آبان15:20
کد خبر : 374872 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

500 اتوبوس جدید در راه پایتخت

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از ورود 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل پایتخت خبر داده است. اتفاقی که اگر در این روزهای کرونایی محقق شود خبری خوب برای شهروندانی است که دغدغه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تردد با اتوبوس را دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقا از فارس،  سید مناف هاشمی با بیان اینکه  بعد از سالها قرار است امروز ( دوازدهم آبان ) یکصد دستگاه اتوبوس ساخت داخل وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود، می‌گوید: این اتوبوس‌ها در نقاطی استفاده می شود که تراکم بالاست و احتمال آلودگی کرونا هم بیشتر است.

به گفته معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، در حال حاضر قرارداد 250 دستگاه (120 دستگاه اتوبوس و 130 دستگاه مینی‌بوس) بسته شده است. در پارت اول 100 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود و الباقی به این ترتیب به چرخه اضافه می‌شوند.

مناف هاشمی در مورد  500 اتوبوسی که قرار است به ناوگان حمل و نقل پایتخت اضافه شود می‌گوید:  قرار است برای اتوبوس‌ها مناقصه برگزار کنیم و براساس برنامه‌ای که داریم،  500 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان می شود. البته این را هم بگویم که حداقل نیازمند یک‌هزار دستگاه اتوبوس هستیم. به شرط اینکه دولت سهم خود را پرداخت کند، می توانیم هزار اتوبوس وارد ناوگان کنیم، چرا که قیمت اتوبوس‌ها از 500 تا 800 میلیون تومان به 4 تا 5 میلیارد تومان رسیده است و تامین مالی خرید با قیمت های جدید در توان شهرداری نیست. با این حال امسال تمام تلاش خود را می‌کنیم تا 500 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شود.

پرداخت وام 70 میلیونی به تاکسیران‌ها

نوسازی 15 هزار تاکسی و پرداخت وام 70 میلیونی به تاکسیران های پایتخت از دیگر خبرهای خوبی است که  معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با فارس مطرح کرده است. مناف هاشمی در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه رانندگان تاکسی توان مالی نوسازی تاکسی‌های خود را ندارند، با بانک کارآفرینی مهر و امید توافق کرده‌ایم که در هر یک از این دو بانک یکصد میلیارد تومان سپرده بگذاریم و آنها هم دو برابر مبلغ سپرده تخصیص دهند و در مجموع با 600 میلیارد تومان کار نوسازی ناوگان تاکسیرانی آغاز شود. همچنین قرار است که به رانندگان تاکسی 70 میلیون تومان وام 4 درصد داده شود، البته باید ایران‌خودرو هم توان تولید داشته باشد و دولت نیز حمایت کند. حدود 15 هزار راننده تاکسی ثبت سفارش کرده‌اند و تا کنون برای نوسازی دو هزار دستگاه توافق انجام شده است. البته تأکید می‌کنم ایران ‌خودرو باید به تعهدات  خود عمل کند.