تاریخ : 1399,شنبه 17 آبان15:17
کد خبر : 375360 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جلسه مطالبه‌گری فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان با نماینده مجلس

دانشجومعلمان در این جلسه گفتند: متاسفانه دانشجو معلمین در دانشگاه فرهنگیان از لحاظ علمی، مهارتی و اعتقادی اقناع نمی شوند و قطعا سه ضلعی استاد، دانشجو و محتوا باید با برنامه ای جامع و هدفمند در مسیر شایستگی های معلمی اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدای این جلسه دانشجو معلمان بسیجی به حرکت اخیر مجلس شورای اسلامی در زمینه الحاق و اصلاحیه تبصره ها به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی پرداختند.

مهدی طغیانی در جواب دانشجو معلمان بیان کرد: واقعا کجای دنیا را سراغ داریم که بیایند و قوانینی را برای کسانی که در گذشته در آزمون استخدامی قبول نشده اند مصوب کنند تا استخدام شوند؟! در این مسئله و موافقت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از این طرح، متأسفانه اکثر نمایندگان تحت تأثیر تجمع ها و فشار های پیامکی قرار گرفته اند در صورتی که نمایندگان باید بر اساس منطق، مصلحت کشور، قانون و برنامه ریزی آینده نگر برای این موضوع تصمیم گیری مناسب اتخاذ کنند. این مطلب را هم نباید فراموش کنیم که حق افراد مستعد و شایسته معلمی را باید مطابق قانون داد و این موضوع را با ورود بدون آزمون نباید خلط کرد.

در ادامه مباحث ارائه شده دانشجو معلمان به موضوع فرآیند تربیتی و آموزشی نامطلوب در دانشگاه فرهنگیان و خارج بودن شیوه های گزینش اعتقادی و اخلاقی از استانداردهای لازم افزود: متاسفانه دانشجو معلمین در دانشگاه فرهنگیان از لحاظ علمی، مهارتی و اعتقادی اقناع نمی شوند و قطعا سه ضلعی استاد، دانشجو و محتوا باید با برنامه ای جامع و هدفمند در مسیر شایستگی های معلمی اصلاح شود، که در موضوع محتوا و تربیت مبانی اندیشه اسلامی الزامی شدن آموزش کتب شهید مطهری و طرح ولایت در دروس و واحد های دانشجو معلمان به جای دروس موجود سطحی و نامنظم معارف اسلامی، از مطالبه جدی ما از مجلس شورای اسلامی و برنامه ریزان درسی وزارت علوم می باشد.

نشست فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان با نماینده مجلس

 طغیانی در این خصوص گفت: کیفیت دانشگاه فرهنگیان باید قابل رقابت با دانشگاه های دیگر باشد ولی با تأسف فراوان اینگونه نیست و ما شاهد رکود علمی و بی انگیزه بودن دانشجو معلم در پیشرفت های علمی و مهارتی هستیم. این مورد ناشی از نبود دغدغه تربیتی و آموزشی مسولین کشور و عدم اولویت بندی در مسائل مهم می باشد که ارتقای معیار های رتبه بندی در آموزش و پرورش و سوق دادن این معیار ها در بین دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از موارد بالا می کاهد و روح علمی را در دانشگاه فرهنگیان تقویت می کند.

در پایان جلسه مسولین بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر اصفهان به موضوع کسر حقوق از دانشجومعلمان و عدم وجود شفافیت مالی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، پردیس ها و مراکز استانی در هزینه ها و مخارج، اشاره کردند.


کد خبرنگار : 38