تاریخ : 1399,سه شنبه 20 آبان14:59
کد خبر : 375752 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تست‌های کرونا به روزی ۱۰۰ هزار نمونه افزایش پیدا می‌کند

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تست‌ها در آینده به ۱۰۰ هزار مورد در روز گفت: تست‌های سریع از هفته آینده وارد بازار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم ، سعید نمکی در آیین افتتاح 66 پروژه ‌سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ما در شرایط تحریم و روزهای سخت بیشتر از روزهای برخوردار می‌توانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم اظهار داشت: امسال اولین سالی است که 10 هزار و 600 تحت بیمارستانی به تخت‌های کشور خواهیم افزود و اینچنین سالی قبل و بعد از انقلاب وجود نداشته است که در اوج تحریم و بستن دست و پا در شرایط سخت اقتصادی اینچنین اقداماتی انجام شود.

تست‌های کرونا به روزی ۱۰۰ هزار نمونه افزایش پیدا می‌کند

نمکی گفت: طرح غربالگری عمومی که امروز همکاران ما در کشور آغاز می‌کنند پیرو جلسه تاریخی در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد و ایشان اوامری فرمودند که یکی از نکات کلیدی و سرنوشت‌ساز کنترل و مهار بیماری، محله محور کردن و خانواده محور کردن این طرح بود.

وی افزود: طرحی که امروز آغاز شود دگرگونی در مسیر بیماری ایجاد خواهد کرد و در روزهای نخست مدیریت بیماری با همکاری بسیج و دیگر سازمان‌ها آغاز شد و توانستیم با بسیج ملی مبارزه با کرونا در کمتر از 60 روز تعداد مرگ‌ها به کمتر از 40 نفر در روز و میزان بستری‌ها در 50 روز اول به یک پنجم برسد.