تاریخ : 1399,سه شنبه 20 آبان16:22
کد خبر : 375758 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

شکایت جدید ستاد انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا

ستاد انتخاباتی ترامپ روز دوشنبه شکایت جدیدی را علیه وزیر امور داخلی پنسیلوانیا و ۷ منطقه این ایالت مطرح کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، ستاد انتخاباتی ترامپ تلاش زیادی کرده است تا با طرح شکایت‌های متعدد در ایالت های حساس و مهم نتایج انتخابات را به چالش کشیده و اجازه تایید نهایی نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا و سایر ایالت‌های مهم و سرنوشت ساز را ندهند.

بر اساس این گزارش، ستاد انتخاباتی ترامپ شکایتی را در دادگاه پنسیلوانیا طرح کرده و مقام‌های انتخاباتی این ایالت را متهم کرده است که یک سیستم رای گیری دوگانه را طراحی و اجرا کرده‌اند و معیارها و استانداردهای متفاوتی را برای رای گیری حضوری یا پستی اعمال نموده‌اند.

جاش شاپیرو دادستان کل پنسیلوانیا این شکایت جدید را رد کرده و آن را بی پایه و اساس دانسته است.

وی گفت: این تازه ترین شکایت بیهوده برای به چالش کشیدن انتخابات پنسیلوانیا است، انتخاباتی که تحت نظارت مقام‌های انتخاباتی هر دو حزب بوده و کاملا قانونی منصفانه و امن برگزار شده است. ماه هاست که بخش عمده‌ای از این شکایت ها رد شده و همه دادگاه ها در کلیه سطوح بیهوده بودن و بی پایه و اساس بودن آن را تایید کرده‌اند.

کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید و سایر مقام های جمهوریخواه پیش از این از تصمیم ستاد انتخاباتی ترامپ برای طرح شکایت در پنسیلوانیا خبر داده بودند.

مک انانی در اظهاراتی گفت: ایالت پنسیلوانیا تنها یک مورد مطالعاتی است که ابعاد حمایت مقام‌های ایالتی از حزب دموکرات در روند برگزاری و شمارش آرا انتخابات را نشان می دهد.

وی بدون ارائه سند و مدرکی افزود: دموکرات ها از تقلب و رای گیری غیرقانونی استقبال کرده‌اند.