تاریخ : 1399,چهارشنبه 21 آبان14:31
کد خبر : 375835 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کرونا آخرین بحران نخواهد بود

سخنگوی وزارت بهداشت به نقش روابط عمومی ها در اعتماد سازی میان مردم اشاره کرد و گفت: کرونا جایگاه روابط عمومی را در دنیا به همه نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سیما سادات لاری، صبح چهارشنبه در شانزدهمین دوره سمپوزیم بین المللی روابط عمومی ایران، اظهار داشت: کرونا جایگاه روابط عمومی را در دنیا به همه نشان داد.

کرونا آخرین بحران نخواهد بود

وی افزود: مردم هنگامی که موضوعی را با حواس پنج گانه خود لمس نکنند، اقناع سازی مشکل ساز می‌شود و به همین دلیل ارتباطات مقوله پیچیده‌ای است که پیچیدگی ویروس کرونا نیز آن را پیچیده‌تر کرده است.

لاری گفت: شایعات زمانی شکل می‌گیرد که اطلاعات علمی و نادرستی به جامعه تزریق شود و در این میان نقش روابط عمومی‌ها مؤثر است که مطالب را با دقت و صراحت در جامعه عنوان کنند به طوری که موجب تزریق اعتماد سازی درست در عروق جامعه شود و این کار باید به درستی و هوشمندی صورت گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها، رسالت بزرگی در این زمینه دارند و چیزی یک شبه درست نمی‌شود و باید در این رابطه و در جهت اعتمادسازی مردم اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

وی بیان کرد: بحران کرونا آخرین بحران نخواهد بود و باید از آن درس بگیریم. چرا که اعتماد بین مردم و حکومت مهم است و اعتماد مخاطب را باید از قبل داشته باشیم تا بتوانیم از آن در بحران‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت علاوه بر نقش پیشگیری در خصوص اطلاع رسانی گسترده، اقدامات خوبی با رسانه‌ها داشته است. جهان امروز با گذشته متفاوت است و باید طرحی نو درانداخت.

لاری خاطرنشان کرد: امیدواریم این سمپوزیوم نتیجه خوبی داشته باشد تا بتوانیم طرحی نو برای اقناع مردم راه اندازی کنیم و با تغییر نگرش بتوانیم در رفتار مردم نیز تغییر ایجاد کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: زمانی روابط عمومی می‌تواند بگوید کار خود را به خوبی انجام داده که اعتماد سازی و تغییر باور و تغییر رفتارعموم را شاهد باشیم.