تاریخ : 1399,دوشنبه 26 آبان13:53
کد خبر : 376324 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ماکرون: اروپا باید به استقلال نظامی از آمریکا برسد

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید فارغ از آنکه چه کسی مستاجر کاخ سفید باشد؛ اروپا نیازمند استقلال نظامی از آمریکا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با مجله «قاره بزرگ» (Revue Grand Continent)، گفت: حتی اگر دولتی در آمریکا سر کار بیاید که روابط دوستانه‌تری با اروپا برقرار کند؛ ما همچنان نیازمند استقلال و راهبرد دفاعی مستقل هستیم.

ماکرون: اروپا باید به استقلال نظامی از آمریکا برسد

وی با زیر سوال بردن اظهارات «آنگرت کرامپ کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان که گفته بود در آینده نزدیک، اروپا همچنان نیازمند کمک ارتش آمریکا است، افزود: کاملاً با این گفتار مخالفم و می‌دانم که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز با من هم عقیده است.

ماکرون ادامه داد: آمریکا تنها هنگامی به چشم یک متحد به ما احترام می‌گذارد که موضع قاطعانه‌ای داشته باشیم و در زمینه دفاعی مستقل عمل کنیم. بنابراین باید مثل آمریکا یا چین، روی استقلال نظامی خود کار کنیم.

این در حالی است که پیشتر، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود: پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، یک معنی خاص دارد و فرصت‌های جدیدی برای شراکت‌های فراآتلانتیکی فراهم می‌کند.

وی افزود: ما به نوعی توافق جدید در همکاری کشورهای فراسوی آتلانتیک نیاز داریم؛ اساس این همکاری باید پاسخ‌گویی به چالش‌های بین‌المللی با راه‌حل‌های بین‌المللی باشد نه با سیاست اول آمریکا یا اول اروپا. (در دولت ترامپ) تصمیم‌ها در کاخ سفید گرفته می‌شد، بعد جلوی ما گذاشته می‌شد و ما باید با آنها کنار می‌آمدیم. این آن نوع همکاری که ما خواستار آن بودیم و هستیم؛ نیست.

وزیر خارجه آلمان در نهایت گفته بود: به عقیده من، آمریکا دیگر آن‌طور که ما در گذشته دیدیم، نقش پلیس دنیا را برعهده نخواهد داشت.