تاریخ : 1399,دوشنبه 26 آبان15:04
کد خبر : 376337 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

اجاره ساعتی گوشی و تبلت برای درس خواندن؛ ساعتی: ۱۵ هزار تومان!

بیش از ۹‌ماه از شیوع کرونا و ۲ ماه از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌گذرد و همچنان کمبود لوازم هوشمند موردنیاز آموزش مانند تبلت، موبایل، تلفن همراه و حتی اینترنت در برخی مناطق، مسئله اصلی و ابتدایی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنهاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه همشهری در گزارشی خبر داده است که در یکی از مناطق خوزستان، ساعتی 15 هزار تومان، تبلت برای تحصیل آنلاین اجاره داده می شود.

در این گزارش آمده است:

سجاد، دانش‌آموز پایه چهارم ابتدایی سردشت خوزستان نه لپ‌تاپ دارد، نه تبلت و نه گوشی همراهی که بتواند در کلاس‌های مدرسه‌اش شرکت کند.

 او بعد از کلی فکر و تلاش برای پیدا کردن راه‌حلی برای درس خواندن، به این نقطه رسیده که برود و با پسر همسایه صحبت کند و از او بخواهد در هفته 3تا 4ساعت تبلتش را به او اجاره دهد تا بتواند کلاس‌هایش را آفلاین ببیند.

او حالا یکشنبه‌ها، سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها با 15هزار تومان اسکناس می‌رود دم در خانه همسایه و به ازای این پول هر بار یک ساعت اجازه پیدا می‌کند آخرین درس‌هایی که معلم داده را ببیند و جزوه و تکلیفش را بنویسد. پدر سجاد، کارگر روزمزد است و بعضی روزها همین 15هزار تومان را ندارد تا به او بدهد.