تاریخ : 1399,چهارشنبه 28 آبان21:08
کد خبر : 376616 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

فضای تربیتی و پرورشی استان تهران پایین‌تر از میانگین کشوری است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: فضای تربیتی و پرورشی استان تهران پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، شکراله حسن بیگی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران با بیان اینکه سرانه فضاهای تربیتی در شهرستان‌های استان تهران بسیار پایین است اظهار داشت: این فضاهای تربیتی تا جایی است که تنها ۳ اردوگاه در ۱۶ شهرستان استان تهران وجود دارد.

فضای تربیتی و پرورشی استان تهران پایین‌تر از میانگین کشوری است

حسن بیگی افزود: امروز تنها در شهر پرند ۲۷ هزار و در شهر پردیس ۴۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند بدون اینکه سرانه‌های تربیتی متناسب با این حجم از دانش آموز ایجاد شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: شهرهای جدید در استان و همچنین شهرستان‌های غرب استان تهران عمدتاً مهاجر پذیر هستند و باید متناسب با بارگذاری جمعیت برای ساخت فضاهای آموزشی و فرهنگی و تربیتی ویژه دانش آموزان برنامه ریزی کنیم.

وی عنوان داشت: تاکنون در شهر پردیس ۴۴ مدرسه افتتاح شده و ۴۲ مدرسه هم در حال احداث است و یک مجموعه ورزشی افتتاح شد و ۲ کانون پرورش فکری در فازهای ۸ و ۱۱ در حال ساخت است.

حسن بیگی بیان داشت: اولویت شورای آموزش و پرورش استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس در شهرهای جدید است و در شهرهای جدید گذر فرهنگ و هنر احداث می‌شود این کار گامی مؤثر در توسعه فرهنگ اصیل ایرانی بین دانش آموزان است.