تاریخ : 1399,جمعه 30 آبان13:48
کد خبر : 376712 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آموزش‌های مجازی دانشگاه فرهنگیان از کیفیت لازم برخوردار نیست

یک فعال دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه در ایام شیوع کرونا آموزش‌های مجازی این دانشگاه از کیفیت لازم برخوردار نبوده و اقدام قابل توجهی هم برای توسعه کمی فضاهای فیزیکی دانشگاه در این فرصت به وجود آمده؛ نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مصطفی حاتمی مسئول بسیج دانشجویی مرکز شهدای مکه دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به تاسیس کارگروه شفافیت مالی دانشگاه فرهنگیان گفت: 8 سال از تاسیس دانشگاه فرهنگیان می گذرد؛ دانشگاهی که ماموریت تربیت معلمان را بر عهده دارد، اما متاسفانه مسئولین دولت یازدهم و دوازدهم، دانشگاه فرهنگیان را به عنوان یک دانشگاه اضافی می پندارند و مساعدتی را برای رشد کمی و کیفی آن نکرده اند.

وی افزود: این اتفاقات علیرغم تاکید مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر رشد کمی و کیفی این دانشگاه به وقوع پیوست. اما مسئله دیگری که در این میان به چشم می خورد، مسئله عدم مدیریت صحیح منابع است.

این فعال دانشجویی گفت: همانطور که می‌دانید دانشگاه فرهنگیان بودجه قابل توجهی را تحت عنوان کسورات متعهدین به خدمت در اختیار دارد. همزمان با بروز پدیده منحوس کرونا از اسفند ماه سال گذشته، آموزش های دانشگاه به صورت مجازی پیگیری شده و فرصت خوبی برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه به وجود آمده است. اما متاسفانه در این ایام نه تنها آموزش های مجازی از کیفیت لازم برخوردار نبوده است؛ بلکه اقدام قابل توجهی برای توسعه کمی فضاهای فیزیکی دانشگاه در این فرصت به وجود آمده؛ نشده و اینگونه مسائل نشات گرفته از عدم مدیریت صحیح منابع مالی دانشگاه می باشد.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران به دلیل مشخص نبودن هزینه کرد بودجه دانشگاه و مسائلی که در بالا ذکر شد، اقدام به تاسیس کارگروه شفایت مالی دانشگاه فرهنگیان کرد. این کارگروه در حرکت ابتدایی خود نگارش نامه درخواست شفافیت مالی دانشگاه از ریاست دانشگاه را، در دستور کار خود قرار داد؛ که با حمایت 6 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همراه شد.

حاتمی گفت: این کارگروه تا به نتیجه رسیدن این خواسته برحق دانشجویان به فعالیت خود ادامه می دهد و ادامه فعالیت آن، در شورایی که از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران تشکیل شده است، برنامه ریزی می شود.