تاریخ : 1399,یکشنبه 02 آذر15:54
کد خبر : 376887 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

قالیباف: ماموریت جوانان شکستن حلقه‌های سوء مدیریت در کشور است

رئیس مجلس گفت: نظام بروکراتیک اداری همواره مانع پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بوده اند؛ با این وجود امروز ماموریت ما شکستن حلقه‌های تودرتوی سوء مدیریت در کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در آیین اختتامیه دومین جشنواره نجم که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه هفته بسیج را به تمام بسیجیان مخلص که در 40 سال اخیر همواره برای خدمت آماده بوده اند، تبریک می گویم، گفت: امروز بسیج مستضعفین مصداق واقعی شجره طیبه است؛ چرا که ریشه بسیج در فرهنگ قرآن، اهل بیت (ع) و آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج همواره در امر محرومیت زدایی و رفع تهدیدهای گوناگون نقش آفرینی کرده، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب بسیج مکتبی ترین و مردمی ترین نهاد نیروی مردمی است؛ با این وجود ما هر گاه در برهه های مختلف مردم را در کارها دخیل کرده ایم، موفق بوده ایم مثلا در زمان وقوع سیل تا مردم پای کار نیامدند نیروهای رسمی و نهادی توان قدم برداشتن در حل مشکلات نداشتند اما با ورود مردم مشکلات مرتفع شد.

رئیس مجلس با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کردند انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدیدی در عالم است، گفت: امام خمینی نظام تصمیم گیری در دنیا را به چالش کشی؛د با این وجود امروز جوانان بسیجی باید خود را مرکز عالم ببینند و در این صورت تلاش ها و مجاهدت ها معنای دیگری پیدا می کند.

قالیباف با اشاره به اینکه آن جوانی که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستاد تنها در دفاع از سرزمین خود مجاهدت و ایثار نکرد بلکه مجاهدت او به شکل گیری تمدین نوین اسلامی منجر خواهد شد، اظهار کرد: امروز جوانان بسیجی که در تشکل های دانشجویی، مساجد و گروههای جهادی فعالیت می کنند باید ساختمانی را شکل دهند که یک دژ مستحکم در دفاع از انقلاب اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان نباید خود را در حاشیه تحولات ببینند؛ با این وجود باید در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی هست ها را به بایدها تبدیل کنند، اضافه کرد: همه ما باید در راستای اثبات کارآمدی دین اسلام در اداره حکومت تلاش کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز سوء مدیریت می تواند به اندازه التقاط فکری آسیب زا باشد، تصریح کرد: نظام بروکراتیک اداری همواره مانع پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بوده اند با این وجود امروز ماموریت ما شکستن حلقه های تودرتوی سوء مدیریت در کشور است.