تاریخ : 1399,دوشنبه 10 آذر21:00
کد خبر : 377805 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اقلیم کردستان عراق ترور شهید «فخری زاده» را محکوم کرد

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای ترور دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد و به ملت و دولت ایران و خانواده این شهید، تسلیت گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، به نقل از خبرگزاری عراقی ناس، اقلیم کردستان عراق، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

در بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است: ما ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم می‌کنیم و به ملت و دولت ایران و خانواده فخری زاده تسلیت می‌گوییم.

روز گذشته، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، ترور شهید فخری زاده را به وی تسلیت گفت.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت که فؤاد حسین در این پیام تسلیت به محمد جواد ظریف، ترور فخری‌زاده را محکوم کرده و گفته است: این گونه اقدامات به ثبات در منطقه کمک نمی‌کند.

قبلا هم، ائتلاف «فتح» عراق با صدور بیانیه‌ای به جنایت ترور شهید «محسن فخری زاده» توسط تروریست‌ها واکنش نشان داد و این جنایت را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این ائتلاف به ریاست «هادی العامری» در بیانیه خود تأکید کرده است: بدون شک جنایت ترور شهید فخری زاده به قدرتمندتر شدن بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران منجر خواهد شد.

ائتلاف فتح همچنین در بیانیه خود آورده است: جنایت ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی ما را از مقابله با پروژه صهیونیستی در منطقه بازنخواهد داشت. ما این حادثه را به جمهوری اسلامی ایران تبریک و تسلیت می‌گوئیم.

این ائتلاف همچنین تأکید کرده است: واقعیت آن است که دانشمند هسته‌ای ایران به دست مزدوران رژیم صهیونیستی ترور شد. بدون شک ایران به این جنایت در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد.

پیشتر هم «نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق شهادت «محسن فخری‌زاده» را به شدت محکوم کرده بود. وی این اقدام تروریست‌ها را بزدلانه توصیف کرد و گفت: به واسطه عقیده محمدی و حسینی که بر پایه الهام از شهادت استوار است، ظالمان و مستکبران را شکست خواهد داد.

عناصر تروریستی عصر جمعه هفتم آذرماه سال جاری با کمین در مسیر خودروی حامل «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

اگرچه هنوز هیچ‌کس عهده‌دار مسئولیت ترور شهید محسن فخری‌زاده نشده است، اما این اتفاق نظر وجود دارد که این اقدام تروریستی در اتاق فکر مشترک آمریکا- رژیم صهیونیستی تدارک دیده شده است.