تاریخ : 1399,چهارشنبه 12 آذر13:03
کد خبر : 377939 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

قالیباف:

بودجه 1400 در جهت مردم‌سازی اقتصاد حرکت خواهد کرد

رئیس مجلس گفت: مجلس در بررسی بودجه سال 1400 در جهت اصلاح ساختار بودجه‌نویسی با محوریت مردم‌سازی اقتصاد و کوچک کردن دولت و توجه ویژه به طبقات پایین و متوسط جامعه حرکت خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در در نطق پیش از ‌دستور خود در نشست علنی در نشست علنی امروز (چهار شنبه 12 آذر ماه 99) گفت: مجلس در بررسی بودجه سال 1400 به فضل خداوند در جهت اصلاح ساختار بودجه‌نویسی با محوریت مردم سازی اقتصاد، عدالت اجتماعی، کوچک کردن دولت، کاهش وابستگی به نفت و توجه ویژه به طبقات پایین و متوسط جامعه و رفع تبعیض و برداشتن بار مشکلات معیشتی از دوش مردم حرکت خواهد کرد.

بودجه 1400 در جهت مردم‌سازی اقتصاد حرکت خواهد کرد

رئیس مجلس اظهار داشت: کاری که بالاخره باید در بلندمدت اتفاق بیفتد، اصلاح بودجه به نفع مردم است. بودجه‌ای عادلانه، مردمی و با کاهش وابستگی به نفت می‌تواند اقتصاد ما را قوی کند.

وی افزود: ما با توجه به لایحه پیشنهاد‌ی دولت تلاش خواهیم کرد تا برخی محورهای اصلی اصلاح ساختار بودجه را حتی بر مبنای این پیشنهاد فعلی عملی کنیم و مقدمات اصلاح نهایی را از همین امسال آغاز کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در بسته اقتصاد مردمی توجه به مشارکت مردم در اقتصاد و واگذاری دارایی‌ها به آحاد مردم مدنظر مجلس است. امیدواریم در لایحه پیشنهاد‌ی نیز به این محورها توجه شده باشد.