تاریخ : 1399,چهارشنبه 12 آذر20:18
کد خبر : 377991 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

بودجه دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ +جدول

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۲۴۹۱ هزار میلیارد تومان برآورد شد که نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۹ رشدی برابر ۱۹.۴ درصد دارد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از حیث منابع و مصارف، بالغ بر ۲۴۹۱ هزار میلیارد تومان برآورد شد که نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۹ رشدی برابر ۱۹.۴ درصد دارد.

در مقایسه با رشد آن در سال ۱۳۹۹ که ۱۴ درصد بالا رفته بود، حاکی از افزایش رشد بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۰ است. حدود ۲۸ درصد بودجه کل کشور معادل ۵۶۳.۸ هزار میلیارد تومان را بودجه عمومی دولت و ۷۲ درصد معادل ۱۴۸۳.۹ هزار میلیارد تومان را بودجه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت تشکیل میدهد.

سهم بودجه عمومی دولت و بودجه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت در سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲۸ و ۷۲ درصد بود. از بودجه عمومی دولت، ۴۸۴ هزار میلیارد تومان مربوط به منابع عمومی دولت و ۷۹ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای اختصاصی می شود که نسبت به ارقام مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب از رشد ۸ و ۱۱ درصدی برخوردارند. یکی از مهمترین بخش های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بودجه دانشگاه های کشور است، مسئله ای که همواره یکی از چالش برانگیزترین بخش های این لایحه بوده و روسای دانشگاه ها همواره از میزان و مدل اختصاص آن گله داشتند.

در ادامه جدول بودجه بندی دانشگاه‌های بزرگ کشور آمده است(اعداد در جدول میلیارد تومان است):

بیشتر بخوانید//
بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۹ چقدر است؟ +جدول

* گزارش از محمد رمضانی


کد خبرنگار : 91