تاریخ : 1399,پنجشنبه 13 آذر15:54
کد خبر : 378049 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کشتی جنگی "سپر" به رژیم صهیونیستی تحویل داده شد

رژیم صهیونیستی به موازات افزایش تنش با ایران، صاحب پیشرفته‌ترین کشتی جنگی خود شد. ناو "سپر" ساخت آلمان که عصر چهارشنبه در حیفا لنگر گرفت، سنگری برای حفاظت از سکوهای گاز ‌آسیب‌پذیر در مدیترانه خوانده شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، چهارشنبه دوم دسامبر، رژیم صهیونیستی مدرن‌ترین کشتی جنگی خود را که به آلمان سفارش داده بود، تحویل گرفت.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبرنوشت: «ناوچه سپر همزمان با افزایش تنش رژیم صهیونیستی با ایران تحویل تل‌آویو شد.»

رویترز افزوده که این کشتی جنگی در بندر حیفا پهلو گرفته و سه مدل مشابه دیگر آن قرار است سال آینده میلادی به نیروی دریایی اسرائیل بپیوندد. با تحویل این ناوچه و سه فروند بعدی، ناوگان "ساعر-۶" تکمیل می‌شود و توان قایق‌های موشک‌انداز نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای ماموریت‌های دورتر در دریای سرخ افزایش می‌یابد.

در گزارش رویترز آمده که تل‌آویو در صدد حراست از میادین گاز طبیعی خود برآمده که در نزدیکی لبنان قرار دارند. این خبرگزاری می‌نویسد، مذاکرات میانجی‌گرانه آمریکا برای تعیین تکلیف خطوط مرزی دریایی با این دشمن قدیمی ناکام مانده‌اند.

رئیس رژیم صهیونیستی در مراسم کشف این میادین گازی در حیفا گفته بود که مجموعه‌ای از اقدامات حفاظتی در این زمینه ضرورت دارند.

به نوشته رویترز، رژیم صهیونیستی بیم دارد که حزب‌الله لبنان، عملیاتی ایذایی علیه سکوهای گازی این کشور انجام دهد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیلی نوشت: «در پی ترور دانشمند هسته‌ای، ایرانی‌ها دنبال اقداماتی هستند تا با تلفاتی کم و دامنه‌ای محدود، اعاده حیثیت کنند اما سوال اینجاست که آیا حزب‌الله اکنون دست به عمل می‌زند یا نه.»

حزب‌الله لبنان گرچه پیش‌تر هم رژیم صهیونیستی را به حمله به سکوهای گازی تهدید کرده بود. اما گفته که پاسخ شهادت فخری‌زاده را باید خود ایران بدهد. بیروت از طرفین خواسته خونسرد و خویشتندار باشند.

ایران گفته است، تل‌آویو در عملیات ترور محسن فخری‌زاده دست دارد. تل‌آویو این اتهام را نه تکذیب کرده و نه تایید.