تاریخ : 1399,پنجشنبه 13 آذر19:35
کد خبر : 378066 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها اعمال قدرت در برابر دشمن است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح اقدام راهبردی لغو تحریم ها اعمال قدرت در برابر دشمن است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حسین خسروی اسفزار ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید قبل از شهادت شهید فخری زاده نیز در مجلس مطرح بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: بعد از شهادت شهید فخری‌زاده مجلس در پیگیری این طرح مصمم و دو فوریت آن را به تصویب رساند.

طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها به نفع دولتمردان است

خسروی با اشاره به ادامه روند تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ادامه‌داد: این طرح در سطح کلان به نفع کشور و دولتمردان است.

وی افزود: از این جهت بیان می‌داریم که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به نفع دولتمردان به عنوان بخش اجرایی کشور است که در صورت مذاکرات احتمالی یک پشتوانه برای مذاکره‌کنندگان کشور ما خواهد بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در دوران مذاکرات گذشته پشتوانه ما پیشرفت‌های نظامی کشور ما بود، گفت: هدف ما به عنوان نمایندگان مجلس از تصویب این طرح الزام کشورهای پنج به علاوه یک به انجام تعهدات خودشان در قبال ایران است.

خسروی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها ۱۱ تعهد نسبت به ایران داشته‌اند که هیچ‌کدامشان محقق نشده است، اظهارکرد: اگر ما یک اعمال قدرت و موضع قوی نداشته باشیم بی‌شک آنان جسورتر خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی همه ما باید یک یده واحده باشیم، بیان‌کرد: اگر افرادی تصور می‌کنند که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به ضرر کشور است، فواید رفتارهایی که در هفت سال گذشته در موضوع برجام داشته‌ایم را بیان کنند.

اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف گفت: با برجام قرار بود همه تحریم‌ها علیه کشور لغو شود ولی هیچکدام از تعهدات کشورهای اروپایی و آمریکایی در برجام عملیاتی نشد.

خسروی اظهار کرد: پسندیده نیست که ما به همه تعهدات و قول و قرارهایمان در برجام پایبند بمانیم ولی طرف مقابل ما هیچکدام از تعهدات خود را انجام ندهد.

وی بیان‌کرد: در مواد ۹ گانه طرح بیان شده که اگر کشورهای اروپایی و آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل کنند ما نیز به قول و قرارهایمان پایبند خواهیم ماند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به موضوع شهادت شهید فخری‌زاده گفت: در این ماجرای دردناک، اهل علم مسیر تحقیق و پژوهش که این شهید بزرگوار آغاز کرد را ادامه دهند.

خسروی اسفزار با بیان اینکه باید ضربه پشیمان‌کننده نسبت به طراحان و عاملان این جنایت داشته باشیم، اظهار کرد: دولتی‌ها نیز باید در عرصه‌های حقوقی و بین‌المللی این مسئله را مطرح و پیگیری کنند.