تاریخ : 1399,شنبه 15 آذر13:04
کد خبر : 378139 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

شجاعی:

ویروس کرونا به پیکره ورزش آسیب زد

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: ویروس کرونا به پیکره ورزش آسیب زد و دو بازی این هفته لیگ برتر به دلیل ابتلای چند بازیکن یک تیم به کرونا برگزار نشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، فریده شجاعی با بیان این مطلب گفت: ویروس کرونا و بحرانی که بوجود آورد دنیا را تحت تاثیر قرار داد و تاثیرش از لحاظ جسمی و روانی روی ورزشکاران مشهود است. بازیکنان به دلیل بسته بودن اماکن ورزشی تمرینات مرتبی نداشتند و برخی را نیز به دلیل ابتلا به این بیماری از پای انداخت.

ویروس کرونا به پیکره ورزش آسیب زد

وی افزود: این هفته دو بازی و دو هفته پیش هم دو بازی لیگ برتر به دلیل ابتلای دو تیم به ویروس کرونا لغو شد که نشان از تبعات ویروس کروناست که به پیکره ورزش ضرر زد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال همچنین به عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به هر حال سعی کردیم با این شرایط مسابقات لیگ برتر را برگزار کنیم، اما هر ساله در شش ماهه ابتدایی سال مسابقات قهرمانی کشور را برگزار می‌کردیم که امسال هیچ مسابقه‌ای در رده‌های سنی پایه و حتی قهرمانی کشور نتوانستیم برگزار کنیم.

وی از برگزاری مسابقات لیگ برتر ابراز رضایت کرد و افزود: به هر حال مسابقات لیگ را با کیفیت خوبی برگزار می‌کنیم. بازیکنان خوب در تیم‌های مختلف تقسیم شده‌اند و تا الان مسئله مهمی بوجود نیامده و امیدوارم بتوانیم مسابقات را به انتها برسانیم.

شجاعی درعین حال از برگزاری آموزش‌های مجازی خبر داد که در دو بخش داوری و مربیگری برگزار شده است و گفت: تا جائیکه امکان داشت برخی مسابقات را به صورت مجازی برگزار کردیم. کمیته آموزش ما هم خیلی خوب کار کرد و حتی کلاس‌های مربیگری و داوری را برگزار کرد. لذا از این نظر عقب نیفتادند، اما از آموزش‌های عملی بی بهره ماندند. به عبارت بهتر از لحاظ علمی عقب نیستیم اما از لحاظ فیزیکی کمبود داشتیم که در آینده برنامه ریزی می‌کنیم.