تاریخ : 1399,شنبه 15 آذر14:03
کد خبر : 378147 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کمپین ترامپ بیش از ۲ میلیون دلار برای وکلای انتخاباتی هزینه کرده است

کارزار دونالد ترامپ تاکنون حدود ۹ میلیون دلار در تلاش ناموفقش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هزینه کرده است که از جمله شامل حدود ۲.۳ میلیون دلار برای وکلا و مشاورانی است که برای طرح شکایت در دادگاه‌ها کمک کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارشی که شامگاه پنجشنبه کمپین ترامپ به همراه کمیسیون انتخاباتی فدرال تنظیم کرد، جنا الیس، وکیلی که از مطرح‌ترین چهره‌های تیم حقوقی ترامپ بوده، ۳۰ هزار دلار در ماه نوامبر دستمزد گرفته است.

براساس گزارش‌های پیشین، الیس که از مشاوران حقوقی ارشد کمپین ترامپ است، ماه اکتبر بیش از ۱۳۸ هزار دلار دریافتی داشت.

نام رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ که سردمدار شکایت‌های پسا انتخاباتی رئیس جمهوری فعلی آمریکاست، در این گزارش‌ها ذکر نشده است.

رودی جولیانی و جنا الیس ظرف هفته‌های گذشته تعداد بیشماری نشست‌ داشته‌اند تا ادعاهای "بدون سند و مدرک" از وقوع تقلب در انتخابات نوامبر را ارائه داده و قانونگذاران ایالتی را برای ورود و اعلام ترامپ به عنوان پیروز انتخابات ترغیب کنند.

جولیانی و الیس در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند. سخنگوی کمپین ترامپ هم فعلا پاسخی نداده است.

گزارش کمیسیون فدرال که بازه زمانی ۱۵ اکتبر تا ۲۳ نوامبر را پوشش می‌دهد، حدود ۸.۸ میلیون دلار را به عنوان هزینه‌های مرتبط با "بازشماری" دسته‌بندی کرده است.

طبق این گزارش فاش شده، مشاوره حقوقی دومین مورد پرهزینه در روند بازشماری بوده است. اولین مورد، پرداخت سه میلیون دلار برای هزینه بازشماری جزئی در ویسکانسین بود که در نهایت موجب شد تا پیشتازی بایدن با ۸۷ رای افزایش یابد.

سومین مورد از بزرگترین هزینه‌ها در بازشماری، حدود ۲.۲ میلیون دلار بابت ارسال پیام‌های تبلیغاتی برای دریافت کمک مالی از هواداران ترامپ است. این تحرکات حقوقی یک ابزار قدرتمند برای جمع‌آوری پول بوده است. کمپین ترامپ گزارش داد که بیش از ۲۰۷ میلیون دلار از زمان انتخابات کمک مالی دریافت کرده است.

براساس گزارش کمیسیون انتخابات فدرال، یک شرکت حقوقی موسوم به «کاسوویتس بنسن تورس» (Kasowitz Benson Torres) ماه نوامبر ۶۰۰ هزار دلار دریافتی داشته که بالاترین میزان در میان اعضای تیم بازشماری به حساب می‌آید. شرکت دیگری تحت عنوان مارکز&سوکولوف در فیلادلفیا بیش از ۱۶۱ هزار دلار دریافت کرده است. این شرکت بیشتر بابت کارهایش در روسیه و اوکراین معروف است. به عنوان مثال، این شرکت نماینده ایهور کلومویسکی، از میلیاردرهای اوکراینی است.