تاریخ : 1399,شنبه 15 آذر15:06
کد خبر : 378160 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

انتشار کتاب «روایت تسخیر» به همت بنیاد بین‌المللی استکبارشناسی ۱۳ آبان

کتاب روایت تسخیر، روایتی تصویری از تسخیرلانه جاسوسی در طول ۴۴۴ روز به همت بنیاد بین المللی ۱۳ آبان منتشر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کتاب روایت تسخیر، روایتی تصویری از تسخیرلانه جاسوسی در طول 444 روز به همت بنیاد بین المللی 13آبان منتشر شد.

این کتاب که به صورت دوزبانه انگلیسی و فارسی چاپ شده است تلاش دارد یک روایت صحیح و بی طرفانه را از اتفاقات تسخیر برای مخاطبین داخلی و خارجی به تصویر بکشد.

گردآوری این اثر توسط امین دهقان و محمدمهدی رمضان زاده و ترجمه آن توسط علیرضا کتابی صورت گرفته است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:« یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های نیروهای انقلابی، تببین ماهیت استکبار و جلوگیری از به فراموشی سپردن جنایات آن است؛ تا این‌که ابتدا در بین ملت مسلمان ایران و سپس مسلمانان جهان و در نهایت همۀ مظلومان و مستضعفان عالم، این آگاهی و بصیرت نسبت به ظلم‌های استکبار جهانی ایجاد شود و آن‌گاه حرکتی عظیم برای ریشه‌کن کردن این ستمگری‌ها و ستمگران آغاز شود. نیروهای مؤمن انقلابی باید از هر موقعیتی برای افزایش این آگاهی و تقویت این حرکت استفاده کنند. اکنون پس از گذشت چهار دهه از ماجرای تسخیر، با توجه به خلأ موجود در بازتاب صحیح علل و چرایی بروز این واقعه -بالأخص برای جوانان و مخاطبان غیرایرانی- بنیاد بین المللی استکبارشناسی در کتاب پیشِ رو سعی کرده است تا با استفاده از تصاویر آرشیوی و کمتر دیده‌شده، سیری مصور از ماجرای انقلاب دوم را تدوین کند.»

لازم به ذکر است این اثر توسط انتشارات سازمان بسیج دانشجویی به چاپ رسیده است.