تاریخ : 1399,شنبه 15 آذر17:35
کد خبر : 378175 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نامه دانشجومعلمان همدانی به استاندار

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان در نامه‌ای به استاندار همدان خواستار ارائه برنامه‌های این نهاد در راستای توسعه کمی پردیس شهید باهنر و مدت زمان عملیاتی شدن آن‌ها شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان در نامه‌ای به سعید شاهرخی، استاندار همدان خواستار نگاه ویژه این نهاد به محیط دانشگاه و ارائه شرحی از عملکرد هیئت امنا تاکنون، برنامه‌های خود در راستای توسعه کمی پردیس شهید باهنر و مدت زمان عملیاتی شدن آن‌ها شد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای سید سعید شاهرخی، استاندار محترم استان همدان؛ سلام علیکم. با صلوات بر محمد و آل محمد؛ اهمیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت افراد برای نقش آفرینی در حرفه‌ی شریف معلمی بر همگان آشکار است. از اهمیت این حرفه‌ی مقدس همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: «معلمان، افسر سپاه پیشرفت کشور هستند»؛ لذا پیشرفت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، در گرو تربیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است. حال سوال اینجاست که با وجود ضرورت توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، مسئولین و نهاد‌های مربوطه تا چه حد به این دانشگاه، که مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش است، اهمیت داده اند؟ با وجود تاکیدات موکد مقام معظم رهبری بر جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان متاسفانه به دلیل کمبود زیر‌ساخت و بی توجهی مسئولین به توسعه کمی این دانشگاه خصوصا در استان همدان، امسال نه تنها ظرفیت پذیرش افزایش نیافت بلکه به طور چشمگیری شاهد کاهش ظرفیت این دانشگاه بودیم.

درصدد بودیم تا حضورا خدمت رسیده و مشکلات عدیده‌ی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان را به استحضارتان رسانده و پیرامون برنامه‌های حضرتعالی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان همدان گفتگو کنیم؛ اما علیرغم پیگیری‌ها دفتر شما تا به حال با جلسه حضوری یا مجازی موافقت نکرده است به همین دلیل به ناچار بخشی از مشکلات را به صورت کلی و مکتوبا خدمت تان عرض می‌کنیم.

بر‌اساس منشور حقوق دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، حداقل امکانات رفاهی و آموزشی باید در اختیار دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قرار بگیرد و شأن دانشجو معلمان حفظ گردد؛ اما پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان در تحقق حقوق دانشجویان در این منشور، چه میزان موفق عمل کرده است؟! آیا وضعیت رفاهی و خوابگاهی این پردیس، در شان معلمان آینده ایران اسلامی است؟!

لیکن دلیل اصلی که ما را موظف به پیگیری کرد تنها محرومیت این پردیس از نظر رفاهی نیست؛ بلکه دغدغه اصلی مطالبه بر زمین مانده مقام معظم رهبری مبنی بر جذب معلم صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان است که لازمه تحقق این امر مهم توسعه کمی و افزایش ظرفیت پردیس‌های این دانشگاه است.

از جنابعالی خواستاریم به عنوان ریاست هیأت امنای این دانشگاه در استان، ضمن ارائه شرحی از عملکرد هیئت امنا تاکنون، برنامه‌های خود در راستای توسعه کمی پردیس شهید باهنر و مدت زمان عملیاتی شدن آن‌ها را بفرمایید.

البته دانشجویان دغدغه‌مند این پردیس طرح‌ها و پیشنهاداتی نیز دارند که درصورت تمایل جنابعالی حاضر به تعامل و همکاری هستیم.


کد خبرنگار : 38