تاریخ : 1399,شنبه 22 آذر12:07
کد خبر : 378914 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

توضیحات معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره اعتراض دانشجویان خوابگاه متاهلی

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص اعتراضات دانشجویان ساکن خوابگاه متاهلی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، در خصوص اعتراضات دانشجویان ساکن خوابگاه‌های کوی دانشگاه گفت: دانشجویان خوابگاه متاهلین اعتراض کردند با توجه به اینکه مدت سکونت آن‌ها به اتمام رسیده است، دانشگاه تهران در مجموع ۴۲۰ واحد متاهلی دارد، ۴۰ تا ۵۰ هزار دانشجو دارد، اگر یک درصد این دانشجویان متاهل باشند بیش از ۴ هزار دانشجو می‌شوند که اکثر این دانشجویان درخواست خوابگاه متاهلی می‌دهند.

وی افزود: قانون هم مشخص کرده که دانشجوی کارشناسی ارشد ۵ ترم، دکترا ۶ ترم و کارشناسی ۳ ترم می‌تواند در این خوابگاه‌ها ساکن شود و اگر هم تحصیل آن‌ها بیشتر طول بکشد دانشگاه با آن‌ها راه می‌آید، ابتدا دانشجویان با اصرار فراوان وارد خوابگاه می‌شوند و وقتی که زمان قانونی آن‌ها به پایان می‌رسد با بهانه‌های مختلف تخلیه خوابگاه را به تاخیر می‌اندازند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: این دانشجویان دلایل مختلف می‌آورند؛ از جمله که امسال کرونا بوده و ما نتوانستیم از رساله خود دفاع کنیم در صورتی که در همین ایام کرونا دانشگاه تهران ۱۴ هزار دانشجوی جدید جذب کرده که این دانشجویان نیز درخواست خوابگاه دارند.

وی ادامه داد: دانشجو می‌خواهد تا زمانی که دلخواه خودش است در خوابگاه اسکان داشته باشد؛ در صورتی که تقاضای اسکان در خوابگاه زیاد است و باید دانشجویان در مهلت قانونی خوابگاه راتخلیه کنند.

حبیبا خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه اگر تاخیر در تخلیه خوابگاه بیش از دو ترم شود هزینه اسکان به نرخ روز از دانشجو دریافت می‌شود. دانشگاه تهران هیچ دانشجویی را از خوابگاه بیرون نکرده است و به این دانشجویانی که معترض شدند گفته شده که باید هزینه اسکان را به نرخ روز پرداخت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت:دانشجویان نسبت به این تصمیم دانشگاه معترض شدند که ما اعلام کردیم باید عامل بازدارنده‌ای باشد که دانشجو به موقع خوابگاه راتخلیه کند.

وی در خصوص وضعیت واحد‌های خوابگاه متاهلی دانشگاه تهران گفت: برخی از واحد‌های خوابگاه‌ها به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیست، البته بیشتر واحد‌ها قابل استفاده است.

حبیبا گفت: در خواست بودجه کردیم که واحد‌هایی که قابل استفاده نیست مجددا بازسازی شود و تعمیرات در آن‌ها صورت بگیرد.

وی افزود: خوابگاه متاهلی به دانشجویانی داده می‌شود که سه ترم از تحصیل آن‌ها گذشته باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: دانشجویان جدید در صف انتظار اسکان در خوابگاه هستند و دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها، خوابگاه باید آن را تخلیه کنند.