تاریخ : 1399,چهارشنبه 26 آذر23:16
کد خبر : 379525 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

جزئیات وبینار فراکسیون زنان مجلس

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی جزئیات وبینار این فراکسیون با کمیسیون زنان مجلس افغانستان را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سارا فلاحی اظهار کرد: در این جلسه که فاطمه  قاسمپور رئیس فراکسیون زنان و نماینده تهران، سارا فلاحی سخنگوی فراکسیون زنان و نماینده ایلام و زهره سادات لاجوردی نماینده تهران حضور داشتند هر دو طرف بر قرابت های فرهنگی و تمدنی دو کشور  و همچنین بر لزوم استفاده از دیپلماسی همسایگی با توجه به ظرفیت های دو کشور برای توسعه و ارتقا روابط تاکید کردند.

جزئیات وبینار فراکسیون زنان مجلس

وی افزود: در این جلسه، ایران و افغانستان به عنوان دو کشوری که قربانی تروریسم هستند مطرح شدند و به کشورهای فرامنطقه ای توصیه شد که در امور مسلمانان دخالت نکنند و اجازه دهند ملت ها خودشان برای سرنوشت شان تصمیم بگیرند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: در این جلسه به خدمات ایران به مهاجرین افغانستان اشاره شد و نمایندگان افغانستان از این ایران به دلیل این خدمات تشکر کردند و از نمایندگان و فراکسیون زنان خواستند که زمینه بازگشت مهاجران افغانستان به کشورشان را  فراهم کنند و در ایجاد و ترمیم زیرساخت های توسعه به افغانستان کمک کنند.

فلاحی با بیان اینکه تاکید بر تلاش برای کمک به توانمندسازی زنان افغانستان و تلاش برای حل مسائل مشترک زنان ایران و افغانستان از دیگر محورهای جلسه بود، تصریح کرد: در پایان دو طرف توافق کردند تا قبل از عید نوروز جلسه دیگری درباره وضعیت معیشتی زنان در دوران کرونا  برگزار کنند.