تاریخ : 1399,جمعه 05 دي12:03
کد خبر : 380386 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی/ پیشنهاد جالب برای ادغام دو دانشگاه/ آخرین آمار از پذیرش بدون آزمون

در حالی که بسیاری از دانشجویان در آستانه امتحانات نیم سال اول هستند، اخبار مربوط به ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰، ثبت‌نام در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها و آزمون‌های استخدامی و همچنین بررسی جزئیات وام‌های دانشجویی، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیر گزاری در این زمینه‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که بسیاری از دانشجویان در آستانه امتحانات نیم سال اول هستند، اخبار مربوط به ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰، ثبت‌نام در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها و  آزمون‌های استخدامی و همچنین بررسی جزئیات وام‌های دانشجویی، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیر گزاری در این زمینه‌ها باشیم.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در هفته‌ای که گذشت را می‌خوانید؛

گره برگزاری کنکور نظام قدیم کورتر شد

برگزاری کنکور برای داوطلبان نظام قدیم چند سالی است که با حواشی خاصی روبرو شده و امسال نیز به شکل دیگر ادامه دارد. اواخر آذرماه بود که  وزیر علوم درباره وضعیت کنکوری های نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ گفت: موضوع دو مرتبه در شورای سنجش و پذیرش مطرح و تصمیم گرفته شده است که دیگر ادامه پیدا نکند. از نظر ما پرونده این موضوع بسته شده است. (جزئیات بیشتر)

فرصت ثبت‌نام در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها تمدید شد

فرصت ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۶ دیماه ۹۹ تمدید شد. (جزئیات بیشتر)

پرداخت وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی/ پیشنهاد جالب برای ادغام دو دانشگاه/ آخرین آمار از پذیرش بدون آزمون

زمان ثبت نام دو آزمون وزارت بهداشت اعلام شد

داوطلبان می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۶ دی ماه تا روز شنبه ۱۳ دی ماه ۹۹ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir در آزمون ثبت نام کنند. همچنین دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره چهل و هشتم (سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱) همزمان با ثبت نام منتشر می شود. (جزئیات بیشتر)

جزئیات چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اعلام شد

آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از ۶ دی ماه آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۱۳ دی ماه ۹۹ فرصت دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند. (جزئیات بیشتر)

ابلاغ دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد

براساس این دستورالعمل، ثبت درخواست دانشجویان متقاضی میهمانی یا انتقال از تاریخ اول تا ۱۵ دی ماه از طریق سامانه منادا انجام می شود. (جزئیات بیشتر)

ثبت‌نام بیش از ۶۵ هزار نفر در پذیرش بدون کنکور ارشد ۹۹

بیش از ۶۵ هزار نفر در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ ثبت نام کردند. (جزئیات بیشتر)

پرداخت وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی/ پیشنهاد جالب برای ادغام دو دانشگاه/ آخرین آمار از پذیرش بدون آزمون

نحوه دریافت وام شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد

مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی: دانشجویان این دانشگاه جهت دریافت وام شهریه نیمسال اول تحصیلی خود به مبلغ ده میلیون ریال که توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود، لازم است تا تاریخ ۱۵ دی ماه سال جاری به مسئول رفاه مرکز آموزش خود مراجعه کنند. (جزئیات بیشتر)

افزایش تعداد دفعات پرداخت وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی

سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص افزایش دفعات پرداخت "وام ضروری" در طول مدت تحصیل، گفت: در لایحه جدید بودجه ردیفی در این خصوص درخواست داده‌ایم که امیدواریم نگرانی دانشجویان را از میان ببرد. (جزئیات بیشتر)

پیشنهاد جالب یک نماینده برای ادغام دو دانشگاه

نماینده مردم بناب در مجلس، گفت: دانشگاه آزاد با دانشگاه پیام نور ادغام شود تا با وارد شدن پای یک دانشگاه نیمه دولتی، رویکرد جدیدی اتخاذ شود و مشکلات دانشگاه آزاد حل شود. (جزئیات بیشتر)

نتایج آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون استخدام قراردادی دانشگاه های علوم پزشکی در تاریخ 24 مهر شرکت کرده‌اند می‌توانند نتایج اولیه آزمون مذکور که بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی ir.sanjeshp.www قرار گرفته را مشاهده کنند. (جزئیات بیشتر)

تخفیف ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه شهید بهشتی به دلیل غیرحضوری بودن

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از تخفیف ۱۵ درصدی شهریه به دلیل غیر حضوری بودن خبر داد. (جزئیات بیشتر)

پرداخت وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی/ پیشنهاد جالب برای ادغام دو دانشگاه/ آخرین آمار از پذیرش بدون آزمون

تمدید ثبت‌نام دریافت وام دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تا ۱۰ دی ماه

معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از تمدید ثبت نام برای دریافت وام دانشجویی تا ۱۰ دی ماه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

کنکور ارشد علوم پزشکی اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

بر اساس تقویم آزمون‌های علوم پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. (جزئیات بیشتر)

کارت آزمون استخدامی ۸ دی منتشر می‌شود

هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۹ در روزهای ۱۱ و ۱۲ دی ماه برگزار می شود و کارت آزمون از دوشنبه ۸ دی ماه منتشر می شود. (جزئیات بیشتر)

توضیح رئیس صندوق رفاه در مورد افزایش اقساط وام دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم: اگر صندوق رفاه دانشجویان بخواهد به نسل‌های بعدی وام بدهد در آن صورت باید منابع آن را از کجا تامین کند. (جزئیات بیشتر)


کد خبرنگار : 91