تاریخ : 1399,سه شنبه 16 دي23:29
کد خبر : 381701 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ضرورت توجه به معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار قم با تاکید بر توجه بیشتر به معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور گفت: باید ارتباط مؤثری بین دانشگاه‌ها با مراکز تولیدی و صنعتی برقرار کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، بهرام سرمست ظهر سه شنبه در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در محل سالن کرامت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور گفت: در زمینه فضای اشتغال جلوتر از تقاضای کار در حرکت هستیم و چاره اندیشی مناسب برای حل این معضل جدی جامعه امری ضروری است.

ضرورت توجه به معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار قم با تاکید بر اینکه باید دانشگاه‌ها متناسب با نیاز بازار کار، اقدام به تربیت دانشجو و نیروی انسانی کنند، تصریح کرد: باید ارتباط مؤثری بین دانشگاه‌ها با مراکز تولیدی و صنعتی برقرار کرد.

وی افزود: اقدام برخی از بانک‌های عامل در توقیف اموال واحدهای تولیدی بدهکار، در چارچوب دستورالعمل ابلاغی مصوبه تسهیل و تقسیط بدهی واحدهای بدهکار اقدامی نادرست است بنابراین رعایت مفاد این دستورالعمل برای همه بانک‌های استان لازم‌الاجرا بوده و در این زمینه نباید مشکلات دیگری برای واحدهای بدهکار ایجاد شود.

سرمست با اشاره به طولانی شدن ساخت نمایشگاه دائمی گفت: زمان ایجاد یک نمایشگاه دائمی در شهرک شکوهیه برای نمایش توانمندیهای استان و عرضه تولیدات داخل متأسفانه طولانی شده است که باید مورد قرار گیرد و به سرعت مقدمات راه اندازی آن فراهم شود.