تاریخ : 1399,پنجشنبه 18 دي18:43
کد خبر : 381860 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رئیس قوه‌قضائیه:

ضرورت قانونمندی فعالیت کوله‌برها

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه "قاچاقچی اصلی همان کاخ‌نشینی است که از عده‌ای کوله‌بر سوءاستفاده می‌کند" گفت: کوله‌بری یک مسئله است و قاچاق حرفه‌ای یک مسئله دیگر؛ باید با جریاناتی که از کوله‌برها سوءاستفاده می‌کنند برخورد شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم از کرمانشاه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای شورای تأمین استان کرمانشاه اظهار داشت: وزارت صمت، گمرک و نیروی انتظامی با اجرای مصوبه دولت و فراهم کردن زیرساخت‌های بازارچه مرزی در کرمانشاه، زمینه را برای قانونمندکردن فعالیت کوله‌بران فراهم کنند.

ضرورت قانونمندی فعالیت کوله‌برها

رئیس قوه قضائیه افزود: ما به عنوان حکومت مسئولیت داریم؛ هر دستگاهی در این زمینه اعم از قوه قضاییه و نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و وزارت بهداشت و غیره باید وظایف کار خودشان را انجام دهند.

 رئیسی خاطرنشان کرد: اینکه ما کاری که انجام می‌شود را ساماندهی نمی‌کنیم و بعد افراد را به عنوان «متخلف» تلقی می‌کنیم اصلاً قابل قبول نیست و این قطعاً ناتوانی محض است.

بنابر اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه؛ وی با بیان اینکه "قاچاقچی اصلی همان کاخ‌نشینی است که از عده‌ای کوله‌بر سوءاستفاده می‌کند" افزود: کوله‌بری یک مسئله است و قاچاق حرفه‌ای یک مسئله دیگر و باید با جریاناتی که کوله‌برها را سازماندهی کرده و از آنها سوءاستفاده می‌کنند برخورد کرد.