تاریخ : 1399,شنبه 20 دي20:31
کد خبر : 382012 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

راه‌اندازی دوره عالی فقه ویژه بانوان طلبه در جامعة الزهرا

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة الزهرا از راه‌اندازی دوره عالی فقه ویژه طلاب خواهر در جامعة الزهرا در سطح پنج برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر عمرانی‌فر ظهر امروز در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی 1401-1400 جامعه الزهرا (در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری)» که در سالن جلسات مدیریت جامعة الزهرا برگزار شد، با اشاره به ثبت‌نام آزمون ورودی سال تحصیلی 1400 جامعة الزهرا در تمامی سطوح (سطح 2، بازپذیری، سطح 3 و سطح 4) از 19 دی ماه تا 22 بهمن ماه اظهار کرد: آزمون سطوح مختلف در تاریخ 31 اردیبهشت 1400 برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون ورودی داوطلبان سطح دو، سه و بازپذیری به صورت مجازی و آزمون ورودی داوطلبان سطح چهار به صورت حضوری و متمرکز در جامعة الزهرا صورت می‌گیرد.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة الزهرا با اشاره به شرایط ثبت‌نام پذیرش جامعة الزهرا گفت: علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات ثبت‌نام، منابع آزمون، مطالعه دفترچه‌های راهنما می‌توانند به سامانه پذیرش سایت جامعة الزهرا به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

وی به شرایط پذیرش داوطلبان سطح دو اشاره کرد و افزود: داوطلبان دارای مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی، دارندگان مدارک کاردانی و بالاتر، به جز دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته در یکی از رشته‌های همسو می‌توانند در آزمون ورودی سطح دو شرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر خاطرنشان کرد: داوطلبان دارای مدرک سطح 2 حوزه یا دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته در رشته‌های همسو می‌توانند در سطح سه جامعة الزهرا شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ۷۱ رشته کارشناسی پیوسته دانشگاه‌ها به عنوان رشته‌های همسو تعیین شده است،  گفت: فارغ التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند در آزمون ورودی سطح سه جامعة الزهرا ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة الزهرا با اشاره به پذیرش طلبه در 14 رشته در سطح سه گفت: تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، مدیریت آموزشی، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش مهدویت، کلام اسلامی با گرایش امامت، مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان از رشته‌های سطح سه است.

وی «تفسیر تطبیقی»، «علوم و معارف قرآن»، «فقه خانواده»، «کلام اسلامی» و «حکمت متعالیه» را رشته‌های سطح چهار ذکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر با اشاره به شرایط دوره بازپذیری گفت: داوطلبانی که حداقل 75 واحد درسی در جامعة الزهرا یا یکی از مدارس علمیه خواهران کشور گذرانده باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

وی با اشاره به بارگذاری دفترچه راهنمای بازپذیری در سایت پذیرش گفت: داوطلبان می‌توانند دفترچه راهنما از سایت دریافت کنند و پس از مطالعه، نسبت به خرید کارت ثبت نام اقدام و در پایان کد رهگیری را اخذ کنند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة الزهرا از راه‌اندازی دوره عالی فقه(سطح پنج) در جامعة الزهرا خبر داد و افزود: تربیت بانوان توانمند و دارای قدرت استنباط در این رشته پیگیری می‌شود که ثبت‌نام این دوره از بهمن ماه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی سجودی، معاون آموزشی تربیتی جامعة الزهرا نیز در این نشست با اشاره به آغاز ثبت‌نام پذیرش سال تحصیلی سال آینده از 19 دی ماه اظهار کرد: اگر وضعیت کنونی ادامه داشته باشد؛ به صورت مجازی برگزار می‌شود و اگر وضعیت سفید در مناطق کشور باشد، شرایط ثبت‌نام برای پذیرش تغییر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش در سطوح مختلف دو، سه، چهار و در رشته‌های مختلف صورت می گیرد و مطابق آن آزمون ورودی و مصاحبه‌های شفاهی داریم و بعد از نتایج آزمون کتبی، مصاحبه‌ها مطابق ضوابط برنامه‌ریزی و طبق زمان بندی انجام می‌شود.

معاون آموزشی تربیتی جامعة الزهرا با با بیان اینکه داوطلبان برای نیم سال اول و دوم پذیرش می‌شوند، گفت: جامعة الزهرا پذیرای داوطلبان و علاقه‌مندان در سطوح مختلف است و در سطح چهار برگزاری آزمون ورودی به صورت حضوری و متمرکز در جامعة الزهرا انجام می‌شود.