تاریخ : 1399,سه شنبه 23 دي19:32
کد خبر : 382424 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

انتشار تصاویر مرگ یک کهکشان دوردست +عکس

آنا گرازیا پوگلیسی محقق ارشد تحقیقات و همکار این پروژه، فوق دکترا از دانشگاه دورهام: این نخستین بار است که ما مشاهده می‌کنیم یک ستاره عظیم کهکشان در جهان دور در اثر بیرون راندن گازهای سرد فشرده میمیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» این تحقیق که روز دوشنبه در مجله Nature Astronomy منتشر شد بیان می دارد: کهکشان ها وقتی ستاره هایی که در آنها زندگی می کنند از شکل‌گیری باز می مانند، می‌میرند  برای نخستین بار ستاره شناسان شاهد این پدیده در یک کهکشان دور دست  هستند . دانشمندان توانستند یک نگاه اجمالی به کهکشانی بیاندازند که تقریباً نیمی از گاز مورد استفاده برای تشکیل ستاره ها را بیرون می راند . آنها این مشاهدات نادر را با استفاده از مجموعه تلسکوپ های بزرگ آتاکاما در شیلی ثبت کردند.

زمان رسیدن نور این کهکشان (  ID 2299 ) به زمین حدود ۹ میلیارد سال است.

انتشار تصاویر مرگ یک کهکشان دوردست +عکس

این بدان معناست که ستاره شناسان که عمر جهان را تنها چهار و نیم میلیارد سال تخمین می‌زدند اکنون آن را ۱۴ میلیارد سال برآورد می کنند.

آنا گرازیا پوگلیسی محقق ارشد تحقیقات و همکار این پروژه،  فوق دکترا از دانشگاه دورهام: این نخستین بار است که ما مشاهده  می‌کنیم یک ستاره عظیم کهکشان در جهان دور در اثر بیرون راندن گازهای سرد فشرده میمیرد.

برخورد احتمالی
 این احتمال وجود دارد که مرگ این کهکشان در اثر برخورد با یک کهکشان دیگر باشد که در نهایت در یکدیگر ادغام شده اند. امانوئل ددی  نویسنده و ستاره شناس در مرکز تحقیقات هسته‌ای ساکلای فرانسه بیان داشت: مطالعات ما نشان می دهند که  گازهای خروجی  می‌توانند در اثر ادغام تولید شود و باد و دم جزر و مدی بسیار شبیه به هم باشند این ممکن است ما را مجبور کند تا در درک خود از چگونگی مرگ کهکشان ها تجدید نظر کنیم


کد خبرنگار : 16