تاریخ : 1399,شنبه 27 دي12:09
کد خبر : 382735 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

پرسپولیس به جام باشگاه‌های جهان می رود؟!

آکلندسیتی نیوزیلند بدلیل محدودیت‌های کرونایی از جام جهانی باشگاه‌ها انصراف داده و حالا اگر اسپانسر مسابقات کاهش یک مسابقه را قبول نکند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم آکلندسیتی نیوزیلند قهرمان اقیانوسیه به دلیل محدودیت‌های کرونایی از حضور در جام جهانی باشگاه‌ها انصراف داد و به این ترتیب اگر بنا بر جایگزینی یک تیم دیگر باشد، پرسپولیس یکی از گزینه‌های محتمل و دم دست میزبان و کمیته برگزاری رقابت‌ها خواهد بود. ماه آینده رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها در قطر برگزار می‌شود تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود. بایرن مونیخ هم با تمامی نفرات در این جام شرکت خواهد کرد تا یک جام معتبر دیگر با فلیک فتح کند. اما در آستانه برگزاری این مسابقات و در همین راستا تیم آکلندسیتی قهرمان قاره اقیانوسیه اعلام کرد به دلیل محدودیت‌های کرونایی نمی‌تواند در این دوره از رقابت‌ها شرکت کند.

به این ترتیب بعید است تیمی دیگر از این قاره بتواند خود را آماده شرکت در این تورنمنت بکند. تیم‌های دیگر کشور نیوزیلند نیز به دلیل همین موانع کرونایی، امکان حضور در قطر را ندارند. با توجه به نزدیک بودن جغرافیایی ایران به دوحه و لزوم برگزاری تعداد مشخصی مسابقه در این تورنمنت، دعوت مجدد پرسپولیس برای حضور در این مسابقات دور از انتظار نیست. میزبانی قاره آسیا در این دوره از مسابقات هم می‌تواند بهانه‌ای برای تصمیم خوشحال کننده به سود شاگردان گل‌محمدی باشد.

جایگزینی تیم‌ها در یک تورنمنت به دلیل انصراف شرکت کنندگان امری طبیعی است و باید دید مقامات فیفا در این خصوص چه نظری دارند، چون جام جهانی باشگاه‌ها زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی فوتبال برگزار می‌شود و در صورت کاهش رقم پرداختی اسپانسر به فیفا بدلیل کاهش یک مسابقه از رقابت‌ها، بعید نیست که فدراسیون جهانی از قاره میزبان تیمی که بیشترین شایستگی را از طریق مسابقات کسب کرده، به رقابت‌ها اضافه شود.

قرار بود در اولین دیدار این دوره از بازی‌ها، الدحیل قطر نماینده کشور میزبان به دیدار آکلندسیتی برود که به این ترتیب این دیدار برگزار نمی‌شود و الدحیل که علی کریمی بازیکن ایرانی را در اختیار دارد، راهی دور بعدی رقابت‌ها خواهد شد. مگر اینکه اسپانسر این رقابت‌ها کاهش یا مسابقه را برنتابد و مدیران ای‌اف سی و فیفا برای اضافه کردن یک تیم به مسابقات به توافق برسند.

در چنین رویداد‌هایی حامی مالی مسابقات با تعداد معینی از مسابقات، پای به رویداد می‌گذارد و عجیب نیست اگر پرسپولیس برای سومین بار در چندماه اخیر به دوحه فراخوانده شود. قرمز‌ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا مغلوب هیوندایی کره جنوبی شد و شانس رویارویی با قدرت‌های فوتبال دنیا را از دست داد؛ هر تیم شرکت کننده در این مسابقات، پاداش و درآمد میلیون دلاری خواهد داشت.