تاریخ : 1399,شنبه 27 دي15:23
کد خبر : 382762 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

روحانی:

مراسم ۲۲ بهمن به‌صورت نمادین و خودرویی برگزار می‌شود

رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: درباره مراسم ۲۲ بهمن که امسال باید با شرایط خاصی باید برگزار شود، تصمیم گرفتیم عمدتاً‌به‌صورت نمادین و خودرویی و موتوری برگزار شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (شنبه ۲۷ دی‌ماه) در جلسه ستاد ملّی مبارزه با کرونا، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: پیامبر اگر هیچ معجزه‌ای نداشت جز تربیت دو نفر، یعنی علی بن ابی طالب و فاطمه بنت رسول، همین برای رسالت و عظمت و اتصال پیامبر به آسمان کافی بود و واقعاً این دو نمونه جزو معجزات بزرگ پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است.
 
مراسم 22 بهمن به‌صورت نمادین و خودرویی برگزار می‌شود
 
وی ادامه داد: فاطمه اطهر همان کسی است که فرزندانی چون امام حسن(ع) را تربیت کرد که باعث وحدت امت و نجات و صلح امت شد و امام حسین(ع) را تربیت کرد که باعث نجات دین از انحراف شد. همچین شیرزن کربلا و حضرت ام‌کلثوم را تربیت کرد که هر دو بیانگر حادثه کربلا هستند و توانستند حقیقت را برای مردم جهان آشکار سازند. ان‌شاءالله همه پیرو راه پیامبر و فاطمه(س) باشیم.
 
رئیس جمهور ادامه داد: در این ایام که عزاداری برای ما به عنوان یک سنت اجرا می‌شود امسال همه ما موظف هستیم در کنار این مستحب بزرگ یک واجب بزرگ را مراعات کنیم که رعایت پروتکل‌هاست و بدانیم روح ائمه زمانی شاد می‌شود که ما به وظیفه شرعی‌مان عمل کرده باشیم. امروز هم حفظ حیات خودمان و هم حیات دیگران بر ما واجب است.
 
روحانی با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: درباره مراسم ۲۲ بهمن که امسال باید با شرایط خاصی باید برگزار شود، تصمیم گرفتیم عمدتاً‌به‌صورت نمادین و خودرویی و موتوری برگزار شود که مصوبه آن ابلاغ می‌شود و باید به دقت اجرا شود که هم مراسم داشته باشیم هم به گونه‌ای نباشد که مشکلی برای مردم و جمع ما اتفاق بیفتد.