تاریخ : 1399,شنبه 27 دي15:38
کد خبر : 382765 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

مجلس مصوبه‌ای درباره حذف غربالگری بانوان باردار نداشته است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هیچ مصوبه‌ای درباره حذف اجباری بودن غربالگری بانوان باردار نداشته و نباید نظرات و پیشنهادات نمایندگان را مصوبه مجلس تلقی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدحسین فرهنگی امروز در نشست خبری ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)،گفت: بنده در نشست های قبلی هم تذکراتی دادم و لازم است امروز هم تکرار کنم که گاهی نقطه نظرات نمایندگان که صرفا دیدگاه شخصی آنان است، به عنوان مصوبه مجلس قلمداد می شود که نباید این گونه باشد.
 
مجلس مصوبه‌ای درباره حذف غربالگری بانوان باردار نداشته است
وی بیان کرد: موضوعاتی که از سوی نمایندگان و یا اینکه در یک کمیسیون و یا فراکسیونی تحت عنوان پیشنهاد مطرح میشود، نباید به عنوان نظر مجلس شورای اسلامی منعکس شود.
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی روزهای اخیر درباره حذف اجباری بودن غربالگری بانوان باردار مباحثی مطرح شد، در حالی که مجلس هیچ مصوبه ای در این باره نداشته و این موضوع در دستور کار مجلس نبوده و صرفا یک پیشنهاد بوده است.
 
فرهنگی تأکید کرد: درخواست بنده از رسانه ها این است که نظرات و پیشنهادات نمایندگان را صرفا به عنوان نظر آنان منعکس کنند و تحت هیچ شرایطی این پیشنهادات به عنوان نظر نهایی مجلس تلقی نشود.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتی زمانی که مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب میرسد، نباید آن را یک مصوبه نهایی تلقی کرد، چرا که مصوبات مجلس باید به تأیید شورای نگهبان و گاهی اوقات به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد و پس از ابلاغ می توان آن را قانون تلقی کرد.