تاریخ : 1399,شنبه 27 دي20:51
کد خبر : 382807 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تشکیل "منطقه الخضراء" در پایتخت آمریکا!

سرویس مخفی آمریکا در آستانه روز تحلیف جو بایدن، یک منطقه نظامی‌شده در داخل پایتخت ایالات متحده ایجاد کرده که شبیه استقرار استحکامات نظامی در منطقه الخضرا بغداد (منطقه سبز) بعد از حمله آمریکا به عراق است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، در بحبوحه نگرانی‌ها بر سر اینکه مراسم تحلیف جو بایدن در بیستم ژانویه ممکن است به سمت ناآرامی کشیده شود، مقام‌های امنیتی برای گسترش قابل توجه پارامترهای امنیتی در اطراف کنگره که اوایل همین ماه هدف حمله معترضان قرار گرفت، تصمیم گرفته‌اند.
 
تشکیل
 
منطقه‌های "قرمز" و "سبز" جدید به دست سرویس مخفی آمریکا در نزدیکی کاخ سفید، بنای یادبود لینکلن، نشنال مال و کنگره بر پا شده‌اند. حتی برخی از مناطق تجاری و مسکونی اطراف هم تحت پارامترهای امنیتی حفاظت‌شده قرار گرفته‌اند. سرویس مخفی، "منطقه سبز" را خیابان‌هایی تعریف می‌کند که تنها برای سکنه و کسب و کارها قابل دسترس هستند. اشخاصی که بخواهند وارد منطقه سبز شوند باید اوراق هویتی نشان دهند. از طرف دیگر، "منطقه قرمز" قابل تردد نیست به جز استثنا برای تردد خودروهای دارای مجوز.
 
بیش از ۲۰ هزار نیروی مسلح گارد ملی در اطراف این منطقه که با بلوک‌های بتنی، حصارهای آهنی همراه با سیم خاردار و گشت‌زنی هاموی‌ها حفاظت می‌شود، مستقر خواهند شد.
 
محدودیت در این مناطق از روز جمعه اعلام شد و انتظار می‌رود تا ۲۱ ژانویه برقرار باشد. با این حال شهردار واشنگتن دی.سی به سکنه هشدار داد که از فردای روز تحلیف بایدن این تدابیر امنیتی سفت و سخت ممکن است به یک "وضع عادی جدید" تبدیل شود. او یک چارچوب زمانی مشخص برای برچیده شدن این موانع اعلام نکرد.
 
تشکیل این منطقه‌های بی‌سابقه در قلب پایتخت آمریکا با واکنش‌هایی در فضای مجازی همراه شده است.
 
بسیاری از کاربران، منطقه سبز واشنگتن دی.سی را با منطقه سبز بغداد مقایسه می‌کنند. منطقه سبز بغداد بعد از حمله آمریکا به عراق شکل گرفت و یک محوطه شدیدا حفاظت‌شده است که ساختمان‌های دولتی را در خود جای می‌دهد.
 
مایکل تریسی، یک روزنامه‌نگار در توییتر نوشت: سرویس مخفی، منطقه حفاظت‌شده در دی.سی را "منطقه سبز" نامیده است. شاید تا چهارشنبه این منطقه یک "مینی بغداد" شود.
 
ولف بلیتزر از شبکه سی‌ان‌ان هم گفت این وضعیت "بد" در واشنگتن برای او یادآور مناطق جنگی است که او در بغداد یا موصل یا فلوجه دیده است. استیو مولیس از شبکه ان‌پی‌آر هم این تدابیر امنیتی در پایتخت آمریکا را "پادآرمانشهر" و همینطور بازتاب فضای سیاسی و اجتماعی کنونی در این کشور توصیف کرد.