تاریخ : 1399,سه شنبه 30 دي00:15
کد خبر : 383012 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بازدید نمایندگان مجلس از دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بازدید کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از تولید داخلی دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن بومی کرونا ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۹ دی ماه) از نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بازدید کرده و در جریان آخرین دستاوردها و اقدامات این مجموعه در راستای رفع محرومیت و کاهش وابستگی به کشورهای خارج از کشور قرار گرفت.

بر اساس این گزارش بازدید از نمایشگاه شامل دستاوردهایی در حوزه تولید کیت تشخیص کرونا و دارو، مجتمع تولید ماسک غرب آسیا و همچنین اقدامات گروه توسعه اقتصادی تدبیر در حوزه انرژی و اشتغالزایی و درآمدزایی ارزی، هلدینگ کشاورزی و دامی، هلدینگ ساختمانی، تولید فرش دستباف و پوشاک، اجرای طرح‌های زیر بنایی عمرانی در مناطق محروم، سامانه تله مدیسین و پزشکی از راه دور، مشارکت در طرح‌های صادرات و مؤسسه دانش بنیان برکت و اپلیکیشن جامع برکت که به منظور فناور پایه بودن فعالیت‌ها و نظارت بر پروژه‌های این بنیاد طراحی شده، بود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: اقدامات این ستاد به حوزه بهداشت و سلامت محدود نشده و اقدامات این مجموعه در تمامی عرصه‌های مورد نیاز مردم در اقصی نقاط کشور است، به ویژه بخش‌هایی که دولت و بخش خصوصی امکان ورود نداشته، ستاد اجرایی خلأهای موجود را جبران کرده و برای کشور ایجاد قدرت می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای کشور خلق قدرت می‌کند، افزود: فعالیت‌های این مجموعه سابقه طولانی دارد، اما دشمن زمانی که با تلاش‌های ستاد اجرایی برای خدمات انسانی و تولید واکسن کرونا مواجه شد، اقدام به تحریم این مجموعه کرد. تحریم در این زمان نشان دهنده این است که از هیچ راهی نتوانسته اند ضربه‌های مورد نظرشان را به کشور بزنند و این بیانگر ارزش بالای کار شما است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خباثت آمریکا در تحریم ایران بیان کرد: آمریکا از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به ایران ضربه بزند، اما تولید واکسن نشان داد که به جز اتکا به توان داخلی و فرزندان توانمند این مرز و بوم، راه دیگری نداریم.

قاضی زاده هاشمی ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگر در تمامی ابعاد و بخش‌های کشور اینچنین با وحدت، ایمان و با پرهیز از حاشیه و رفتارهای سیاسی عمل کنیم، هیچ مشکل غیرقابل حلی باقی نخواهد ماند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم افزود: همانطور که وزارت بهداشت و درمان پیش از این وعده خرید تضمینی واکسن تولید داخل را پس از گذراندن فاز سوم به اندازه ۷۰ درصد قیمت نمونه خارجی آن به شرکت‌های تولیدکننده داده بود، تلاش می‌شود در این مرحله قرارداد خرید تضمینی منعقد شود، از این رو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در حال تلاش برای تأمین نقدینگی خرید تضمینی واکسن بوده تا چرخه تولید آن با مشکلی مواجه نشود.

حسینعلی شهریاری نیز در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: حضور بنده و همکارانم در این مجموعه و مشاهده دستاوردهای ستادی که به نام حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری شده، موجب غرور و افتخار است، چرا که دستاوردهای این مجموعه در جهان نیز نادر است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در حوزه تولید داروی مقابله با کرونا، تجهیزات پزشکی و اقدامات محرومیت زدایی و اشتغالزایی، تصریح کرد: باعث افتخار بوده که یک کشور اسلامی که نماد شیعه در جهان است، برخلاف تمامی تصورات دشمنان به این موفقیت‌ها دست پیدا کرده است. یقیناً دستاوردهای این مجموعه در تمامی کشورهای اسلامی توزیع خواهد شد.

مسعود پزشکیان نیز با اشاره به سوره قدر در قرآن کریم افزود: انسان اگر قدر خودش را بداند و مشخص کند، خدا و تمامی ملائک به کمک وی می آیند تا به قدر خود برسد. فعالیت‌های مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نشان دهنده این است که قدر ما مشخص شده و در حال رسیدن به آن هستیم. قدر و ارزش ما این نیست که زیر دست دیگران باشیم و دیگران بر ما حکومت کنند.

وی ضمن تاکید بر تقویت و پشتیبانی از دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) عنوان کرد: تمامی ملائک در اختیار انسان‌هایی قرار می‌گیرد که در مسیر خدمت به مردم گام برمی‌دارند و خداوند نیز حامی آنها خواهد بود.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز در ادامه گفت: تصمیم ما براساس رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود تا تمامی امکانات خود را در اختیار مردم قرار دهیم. اگر با مردم حرکت کنیم، به هیچ عنوان با مشکل مواجه نمی‌شویم.

وی با اشاره به تلاش برای ساخت و توزیع انبوه واکسن کرونا در کشور تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا با تشکیل ستادی در این مجموعه تلاش کردیم با برنامه‌ای هدفمند در مسیر ساخت تجهیزات پزشکی و پیشگیری از شیوع کرونا و وسایل تشخیصی و درمانی این ویروس گام برداریم.

مخبر با بیان اینکه مسیر ساخت واکسن کرونا را از ۶ مسیر با پلتفرم‌های مختلف آغاز کردیم، ادامه داد: در این میان یکی از پلتفرم‌ها که بی خطرترین و مطمئن‌ترین آنها بود، به موفقیت رسیده در حال طی کردن فاز نخست انسانی است و سایر مسیرها نیز به مراحل خوب رسیده و در حال پیگیری است؛ با تلاش‌های انجام شده سعی می‌کنیم تا قبل از عید نوروز ۲ میلیون دوز واکسن کرونا را در اختیار وزارت بهداشت برای واکسیناسیون قرار دهیم، یقیناً اگر این واکسیناسیون با اولویت گروه‌های پرخطر و کادر درمانی انجام شود، مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حل مشکلات معیشتی افزود: درست نیست با این همه امکانات موجود در کشور، مردم در شرایط سخت اقتصادی باشند. یکی از موضوعاتی که لازم است در بودجه ۱۴۰۰ قرار بگیرد این است که به بخش اقتصاد دیجیتال توجه ویژه ای صورت گیرد که متأسفانه در لایحه بودجه به آن توجه نشده است، اگر امسال به این حوزه توجه نشود، دچار عقب ماندگی می‌شویم که جبران آن بسیار سخت است.

مخبر تاکید کرد: ظرف ۲ سال آینده، اقتصاد دیجیتال ۶۰ درصد اقتصاد جهان را در برخواهد گرفت که ما در این حوزه به دلیل وجود نیروهای نخبه و علمی مزیت قابل توجهی داریم که اگر این موضوع را جدی بگیریم می‌توانیم پا به پای دنیا پیش رفته و عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم، در غیر این صورت بیش از پیش دچار عقب ماندگی در این حوزه خواهیم شد که جبران آن بسیار دشوار است. /