تاریخ : 1399,سه شنبه 30 دي12:03
کد خبر : 383061 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دستور ترامپ برای ارزیابی "خطرات امنیتی" پهپادهای چینی

رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه با امضای یک دستور اجرایی، نهادهای کشورش را موظف کرد تا به بررسی "خطرات امنیتی" پهپادهای ساخت چین در ناوگان‌های دولت آمریکا و اولویت‌بندی حذف آنها بپردازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ به تمام آژانس‌های امنیتی دستور داد تا خطرات امنیتی علیه ناوگان کنونی پهپادی دولتش از سوی پهپادهای ساخت شرکت‌های چینی یا به دست دیگر کشورهایی که از دید آنها دشمنان خارجی به شمار می‌روند، شامل روسیه، ایران و کره‌شمالی را بررسی کنند.

فرمان ترامپ همچنین نهادها را موظف کرد تا گام‌های بالقوه‌ای که می‌توان برای کاهش این خطرات برداشت، به ویژه، در صورت تایید، قطع هرگونه استفاده فدرال از این پهپادها برای پوشش و حذف سریع این پهپادها از سرویس فدرال اتخاذ کنند.

ماه گذشته وزارت تجارت آمریکا «شرکت فناوری اس.زی دی.جی.آی» چین را که بزرگتری شرکت سازنده پهپاد در جهان است، به همراه ده‌ها شرکت چینی دیگر به فهرست سیاه اقتصادی دولت آمریکا افزود. سخنگوی شرکت دی.جی.آی در این رابطه اظهارنظری نکرد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰ ناوگانی با حدود ۸۰۰ پهپاد ساخت چین را زمین‌گیر کرد اما گفت در مواقع اضطراری از آنها استفاده می‌شود. دیوید برنهاردت، وزیر امنیت داخلی آمریکا در اکتبر دستور توقف خریدهای بیشتر پهپادهای چینی از سوی این وزارتخانه را صادر کرد.