تاریخ : 1399,سه شنبه 30 دي13:51
کد خبر : 383078 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نماینده مردم تهران از وقوع یک "ترور علمی" خبر داد

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از ستاد نانو از رخداد یک ترور علمی در بودجه این ستاد خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز گذشته طی یک بازدید از ستاد نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه نانو و ارتقای جایگاه این حوزه در جهان نسبت به مشکلات بودجه‌ای در این ستاد واکنش نشان داد.

نماینده مردم تهران از وقوع یک

وی کاهش بودجه در این ستاد را به مثابه یک ترور علمی خطاب کرد و در یک رشته توئیت نوشت:

«در بازدید از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مرور فعالیت‌ها و دستاوردهای نانو طی سال‌های گذشته در کشور که نشان می‌دهد توانسته‌ایم شرایط ویژه و جایگاه برتری را در سطح جهانی داشته باشیم، عزم ملی و تلاش مجاهدگونه محققان و فناوران برای انجام کارهای صنعتی و خلاقانه را نشان می‌دهد.

متأسفانه از سال 98 به دلیل عدم توجه لازم به بودجه فناوری نانو، این فناوری با مشکلات متعددی روبه‌رو شده است. درحالیکه تنها 2 داروی ضدسرطان ایران که با علم نانو ساخته شده، 40 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته که این رقم از کل بودجه ستاد نانو از زمان تاسیس تاکنون بیشتر است.

علیرغم این شرایط ایران توانسته در زمینه تولید علم حوزه فناوری نانو رتبه چهارم جهان را بعد از چین، هند و آمریکا کسب کند. نکته مهم اینکه ایران با سرمایه‌گذاری 14 میلیون دلاری در فناوری نانو، تنها یک صدم درصد کشورهای مطرح برای این فناوری هزینه کرده که حکایت از شرایطی نابرابر دارد.

در چنین شرایطی متاسفانه شاهد نصف شدن بودجه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از سال 98 هستیم که با توجه به نوسانات ارز و کاهش بودجه ستاد، این عدد در سال جاری به کمتر از 4 میلیون دلار رسیده که اتفاق رخ داده برای ستاد نانو از سال 98 تاکنون یک ترور علمی است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

نماینده مردم تهران از وقوع یک