تاریخ : 1399,سه شنبه 30 دي23:22
کد خبر : 383146 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آزمون‌های پایان‌ترم دانشگاه آزاد غیرحضوری برگزار می‌شود

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری آزمون‌های پایان ترم در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد به صورت غیرحضوری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به پرسش‌های برخی دانشجویان مبنی بر اینکه آزمون‌های پایان ترم دانشگاه آزاد به صورت حضوری برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: با توجه شرایط حاکم بر جامعه و روزهای کرونایی و تلاش کارکنان و اساتید دانشگاه، آموزش و دانشگاه تعطیل نشد و کلاس‌ها به نحو احسن برگزار شد.

آزمون‌های پایان‌ترم دانشگاه آزاد غیرحضوری برگزار می‌شود

وی با تأکید بر این موضوع که آزمون‌های پایان ترم تمام مقاطع دانشگاه آزاد در ترم بهمن ماه در کل کشور غیرحضوری است، بیان داشت: آزمون دانشگاه آزاد در تمام رشته‌های مهندسی، پزشکی، رشته‌های علوم انسانی به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و مانند ترم قبل، غیرحضوری خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه آزاد درباره شیوه‌نامه برگزاری آزمون جامع دکتری و اینکه تعداد داوطلبان این آزمون بسیار اندک است، تصریح کرد: آزمون‌های کتبی و شفاهی جامع دکتری در شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و در شهرهایی با وضعیت زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ آزمون کتبی به صورت حضوری و شفاهی به صورت مجازی در سامانه دان انجام خواهد شد.

حیدری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امتحان حضوری در شهرهای با وضعیت زرد و آبی منجر به تجمع و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌شود، گفت: با توجه به هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه، دانشجویان می‌توانند در هر شهری که ساکن هستند به محل حوزه امتحانی خود مراجعه کنند و نیازی به تردد در شهرهای محل تحصیل نیست.

وی در پاسخ به گلایه دانشجویانی که عنوان کرده‌اند چرا دانشگاه آزاد با نزدیکی به زمان برگزاری آزمون شیوه‌نامه امتحانات را تغییر داده است، گفت: در کل کشور امتحانات ترم به صورت غیرحضوری اعلام شده است و در مورد آزمون جامع نیز با توجه به شرایط موجود بر کشور تصمیمات اتخاذ می‌شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد در پایان عنوان کرد: دانشجویان نگرانی از بابت نحوه برگزاری آزمون نداشته باشند، زیرا تدابیری لازم برای برگزاری آزمون‌های حضوری در مناطق زرد و آبی اندیشیده شده است.