تاریخ : 1399,چهارشنبه 01 بهمن22:09
کد خبر : 383243 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

حضور دانش آموزان در مدارس ایلام اجباری نیست

بسطامی افزود: آموزش وپرورش باید لیست مدارس کمتر از ۵۰ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ارسال تا دانشگاه تاییدیه برگزاری کلاس‌ها را ابلاغ کند، در غیر این صورت مدارس مجاز به فعالیت آموزشی حضوری نیستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، معروف بسطامی ظهر چهارشنبه در چهاردهمین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ایلام اظهار کرد: کلاس‌های درس حضوری برای مدارس دارای کمتر از ۵۰ نفر دانش آموز و کلاس‌های زیر ۱۰ نفر و آن هم پس از تایید دانشگاه علوم پزشکی و در فضای مناسب و صرفاً برای پایه اول و دوم ابتدایی و دروس عملی هنرستان‌ها و با رعایت کامل پرتکل های بهداشتی قابل برگزاری است.

وی تصریح کرد: در این خصوص هیچ اجباری وجود نداشته و اولیاء برای حضور ویاعدم حضور فرزندان خود در مدرسه مختار هستند و هیچ مسئولی حق ایجاد اجبار منهای شرایط وصف شده را ندارد.

معاون استاندار ایلام بیان کرد: در صورتی که مدرسه‌ای نسبت به اجبار دانش آموزان به حضور در کلاس و یا برگزاری کلاس برای سایر پایه‌های تحصیلی اقدام کرد، اولیاء می‌توانند مراتب را به بازرسی استانداری و فرمانداری‌ها گزارش کنند.

بسطامی افزود: آموزش وپرورش باید لیست مدارس کمتر از ۵۰ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ارسال تا دانشگاه تاییدیه برگزاری کلاس‌ها را ابلاغ کند، در غیر این صورت مدارس مجاز به فعالیت آموزشی حضوری نیستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان تاکید کرد: دورکاری کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و مادران دارای فرزند خردسال زیر ۶ سال باید در تمامی وضعیت‌ها حتی وضعیت سفید اجرا شود.

وی تصریح کرد: تالارهای پذیرایی فعلاً اجازه فعالیت ندارند و تا زمانی که شیوه نامه فعالیت آنها توسط دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ نشود کماکان تعطیل خواهند بود.

معاون استاندار ایلام ازمردم خواست در خصوص کنترل شیوع بیماری بیشتر همکاری کنندو تجمع‌ها بدون فاصله گذاری اجتماعی حتی با ماسک هم موجب افرایش بیماری می‌شود.

وی، بیشترین مشکل درزمینه تجمعات را مربوط به حضور افراد در آرامستان ها و مراسم ترحیم اعلام کرد و از رسانه‌ها خواست در این زمینه افکار عمومی را اقناع کنند.