تاریخ : 1399,شنبه 04 بهمن16:04
کد خبر : 383464 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

قالیباف:‌

مابه التفاوت ارز بابد به مردم برگردد

رئیس مجلس گفت: ما به التفاوت ارز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید به جیب مردم رفته و مشکلات آن را حل کند و مجلس حتماً این کار را انجام می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه (4بهمن) در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: ماه به التفاوت ارز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید به جیب مردم رفته و مشکلات آن را حل کند ولی مجلس حتماً این کار را انجام می‌دهد.

مابه التفاوت ارز  بابد به مردم برگردد

وی افزود:‌ ما در مجلس توجه به سلامت، معیشت، محرومیت زدایی و تولید و اشتغال را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس مجلس تصریح کرد: ارزهای زیادی برای تولید و اشتغال از صندوق ارزی و صندوق توسعه ملی به اذن مقام معظم رهبری و به درخواست دولت تخصیص پیدا کرده است و ریال‌‌های زیادی برای اشتغال در بودجه در نظر گرفته شده است اما ایجاد اشتغال روش می‌خواهد که بایستی در ابتدا روش‌های آنرا از غل و زنجیر خارج کنیم.

قالیباف اظهار داشت: اشتغال آن نیست که بگوییم ما پول دادیم و باید ایجاد شغل ایجاد شود؛ شورایعالی کار و منابع تخصیص پیدا کرده و به عده‌ای پول بدهیم تا شغل ایجاد کنند؛ نمی‌توانیم منتظر بمانیم که هر مقدار بودجه‌ای که دادیم با محاسبات و فرمول بگوییم این مقدار شغل در کشور ایجاد شد و در نهایت گزارش بدهیم که بین 800 هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کردیم.

رئیس مجلس تاکید کرد اگر در هر خانه‌ای را بزنیم و سوال کنیم که از این خانه آیا کسی سر کار رفته است؟ آنها پاسخ می‌دهند که خیر.