تاریخ : 1399,دوشنبه 06 بهمن22:05
کد خبر : 383786 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

افزایش میزان مراجعین سرپایی با شیب ملایم‌تر در پایتخت رو به افزایش

فرمانده ستادمقابله با کرونای استان تهران با اشاره به خیز ملایم افزایش شاخص بستری ها در بخش های عادی و مراقبت ویژه گفت: میزان مراجعین سرپایی با شیب ملایم‌تر در پایتخت رو به افزایش است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ علیرضا زالی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته چهارم دی ماه در مقایسه با هفته سوم با یک خیز ملایمی افزایش شاخص‌ها به خصوص شاخص بستری‌ها در بخش‌های عادی و بخش‌های مراقبت ویژه را شاهد بودیم اظهار داشت: میزان مراجعین سرپایی با یک شیب ملایم‌تر رو به افزایش است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در کنار بحث کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی که به عدد ۷۴ درصد رسیده و علیرغم اینکه این عدد نسبت به هفته‌های گذشته رو به کاهش بوده شاخص مطلوبی تلقی نمی‌شود.

زالی گفت: در بحث فاصله گذاری اجتماعی در تجمع‌های درون شهری به خصوص حمل و نقل عمومی که همچنان به عنوان پاشنه آشیل تهران تلقی می‌شود مشاهده کردیم که طی دو روز گذشته برای اولین بار جمعیت استفاده از مترو از یک میلیون بالاتر رفته که می‌تواند ریسک ابتلاء را افزایش دهد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران بیان داشت: ابتلاء در مواردی از قبیل گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال و بالا رفتن میزان ابتلاء و میزان بستری برای شکل‌گیری خیز جدید بیماری در تهران استان تهران و شهر تهران می‌تواند مؤثر باشد که باید با اعمال دقیق‌تر و نظارت بیشتر همراه شود.

زالی گفت: بحث عادی انگاری و تمام شدن بیماری خطرناک است و باید با بازنگری در اعمال محدودیت‌ها این مورد را برطرف کنیم.

وی افزود: طی هفته گذشته در کل کشور بیش از ۲۴ درصد رشد را در تردد بین شهری داشتیم که این مورد می‌تواند نگران کننده باشد و بعضی از مناطق شهری کشور ما از نظر میزان ابتلاء به بیماری همگن نیستند و هنوز به طور قطعی نمی‌توانیم اعلام کنیم که ویروس‌هایی که در مناطق مختلف اقلیمی کشور ما وجود دارند از لحاظ ساختار و ژنتیک متنوع در ایران جهش‌های ناخواسته را در کشور نداشته باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران اظهار داشت: ممکن است بار بیماری در استان‌ها فزاینده افزایش پیدا کند چنانچه در استان تهران و ۱۱ استان دیگر کشور طی ۴۸ ساعت اخیر افزایش آمار با شیب ملایم بیماری داشته‌اند که می‌تواند زنگ خطری در این زمینه محسوب شود.